Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pan Hlaváček přišel opravit tekoucí regulátor Meibes (součást vytápění v bytě). Regulátor (jenom se domnívám, že se tak nazývá) vyměnil a vyúčtoval v hotovosti 4 500 Kč, což jsem uhradila při dokončení práce dne 28. 1. 2021.
Vyměněný regulátor však nefungoval správně - při nižším tlaku přestala teplá voda téct (při sprchování bylo třeba upravovat bateri), což se před výměnou nestávalo.
Dne 1. 2. 2021 jsem závadu telefonicky reklamovala, pan Hlaváček přijel tentýž den, provedl na systému nějakou úpravu, zahrnul mne odbornými výrazy a odjel.
Závada tím zásahem nebyla odstraněna.
Dne 17. 2. 2021 jsem telefonicky opět reklamovala opravu, pan Hlaváček prohlásil, že mi regulátor vymění, ale pokud se stav nezlepší, tak bude požadovat zaplacení opravy a cesty.
Sice jsem s tím telefonicky souhlasila, ale žádala jsem, aby dal předem vědět, kdy přijede. Mám navíc pochybnosti o tom, že neprovedl výměnu nového regulátoru, ale repasovaného.
Byty v našem domě jsou vytápěny samostatnými výměníkovými stanicemi, tj. můžeme si kdykoliv zatopit
Chtěla bych, aby teplá voda tekla, pokud bude puštěna, v nezměněné teplotě. Aby teplota byla stabilní.
|
Tweet |
Není-li oprava (tj. dílo ve smyslu § 2587 občanského zákoníku) provedena v souladu s tím, co si strany ujednaly, a vykazuje-li věc po provedení opravy vady, je možné provedení opravy reklamovat (tj. uplatnit práva z vadného plnění).
Nároky plynoucí objednateli opravy z vadného plnění jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku. Objednatel může požadovat po zhotoviteli (tj. opraváři) primárně bezplatné provedení opravy znovu, a v případě, že by to nebylo možné, může objednatel odstoupit od smlouvy. V takovém případě mu náleží všechny peněžní prostředky, které zaplatil zhotoviteli v souvislosti s původní opravou.
Zhotovitel není oprávněn za opravu prováděnou v rámci reklamace účtovat jakékoliv poplatky. Reklamace musí být vyřízena zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění, jinak rovněž vzniká spotřebiteli/objednateli nárok na odstoupení od smlouvy, a tedy nárok na vrácení peněžních prostředků, které zaplatil zhotoviteli v souvislosti s původní opravou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.