Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zhruba v půlce prosince jsem u společnosti 4camping s.r.o koupil přes e-shop expediční stan MSR Access 3, který je určen do náročnějších klimatických podmínek. Při jeho prvním postavení jsem zjistil, že celta stanu má cca dvou centimetrovou trhlinu. Reklamace mi byla vyřízena záporně z důvodu mechanického poškození. Napřed mi slečna na reklamacích tvrdila, že pokud jsem je nekontaktoval do 14 dnů od nákupu, tak mám smůlu. Poté jsem kontaktoval vaši telefonní linka, kde mi operátorka poradila a informovala mne o paragrafu 2161, odstavec druhý oz a také o rozhodnutí Městského soudu v Brně, č. j. 36 C 240/2014-39. Tuto formulaci jsem u prodejce použil, nicméně poslední odpověď zní: "dle soudního znalce nemáme povinnost dokládat odborný posudek zkušební laboratoře a stačí nám posudek dodavatele. Reklamaci tedy posílám na adresu zákazníka." Což dle mého je opakování stále toho samého dokola. Reklamační doba 30 dní již uplynula a prodejce mi stan poslal nazpět bez mého souhlasu.
Prosím tedy o radu, jak postupovat dále.
Děkuji Ondřej Buček
Expediční stan MSR Access 3
Výměna stanu
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.