Společnost


www.mlpa.cz

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48538Platba proběhla, ale prodejce nekomunikuje z www.mlpa.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.02.2021, před 4 lety

Radek Mázor

Znění stížnosti

Dobrý den, 10.2.2021 jsem si objednala boty Salomon ze stránky https://www.mlpa.cz/. Platbu jsem provedla kartou, v bance jsem platbu potvrdila, ale na stránkách prodejce vyskočila hláška o zamítnuté platební transakci. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby v mé bance platba neproběhla. Z účtu se mi odečetlo 2634 Kč. Přišel mi anglický email o potvrzení objednávky a detaily platby a následně přišel ještě druhý email o potvrzení zaplacení.
Oba maily jsem přišly hned po objednání a zaplacení, ale tím komunikace skončila. V historii objednávek na stránkách prodejce je stále poslední informace o zamítnutí platby. Je to už více než týden. V záložce kontakt na stránkách prodejce je možné pouze napsat zprávu přímo ze stránek podepsanou mým mailem. Této cesty jsem využila ke zjištění stavu objednávky, respektive k tomu, kde se stala chyba. Ani na jeden z 3 mailů prodejce neodpověděl.


Produkt

Dámské Zimní Boty Salomon Heika Ltr Cs Wp Blankyt Červené [CZRE2655PY] Velikost - EU 40


Požadované řešení

Budu ráda pokud dostanu mnou objednané zboží nebo alespoň peníze zpět. Nemyslím si, že jde o nějaký podvodný eshop, ale mrzí mě nekomunikace ze strany prodejce. Věřím, že chyba nastala na straně párování platby nebo něco takového


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2021 08:36, před 4 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Spotřebitel by se mohl pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatil při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.

Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Provozovatele webu mlpa.cz se nám nepodařilo dohledat, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít. Shodně k tomu uvádí Česká obchodní inspekce na svém portále Rizikové e-shopy následující: "Jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva. Před nákupem na těchto stránkách Česká obchodní inspekce varuje."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.