Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám problém se společností Expedo s.r.o. Tento problém sem řešil s dTestem a poradili jste mi pokud mi společnost expedo neuhradí vynaložené náklady, mám se na Vás obratit. U společnosti expedo s.r.o. jsem si přes internet objednal 3 věci. Šatní skříň, komodu, sedací soupravu Palermo. Sedací souprava se skládala ze dvou částí. Rozbalil sem pouze první část, na které sem našel 4 vady. 1. barva vubec neodpovídala fotografii, 2. odřená kůže ve výsuvné části,3.roztrhaná textilie v této části, 4.chybějí šroub na celé konstrukci. Okamžitě sem volal této společnosti ať si to odveze. Jenže prý takhle to nefunguje. Výsledek: peníze za sedací soupravu mám zpátky na účtě, ale náklady na cestu zpět 5445 Kč nikoli. Společnost se brání a tvrdí, že zákazník, pokud vrácí zboží musí vše uhradit z vlastní kapsy. Jenže mě přišel domů šrot, který byl v šíleném stavu. Vše můžu doložit fotkami.
Rohová rozkládací sedačka Palermo, barva šedá, orientace rohu L
Vrácení zbytečně vynaložených nákladů, tzn. chtěl bych vrátit peníze za odstěhování sedačky, to znamená těch 5445 Kč. Pokud by ta sedačka byla v pořádku i tu barvu bych nakonec překousl, ale takhle ? a to chování společnosti, kdy si napíšete asi 20 mailu a paní Vám tvrdí pořád to samé. Nic Vám neproplatíme, žádnou dopravu. Nechápete :(((( Budu velmi rád, pokud mi pomůžete a opravdu sem ochoten jít i do soudního sporu, protože tohle je neuvěřitelné. Děkuji. S pozdravem Mgr.Tomáš Jílek
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen hradit náklady na dodání zboží zpět k podnikateli pouze tehdy, pokud odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku ve lhůtě 14 dnů od převzetí věci bez udání důvodu. O této povinnosti ale musí být spotřebitel podnikatelem vždy poučen ještě před uzavřením smlouvy [§ 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku].
Nicméně v této věci pravděpodobně vůbec nejde o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, nýbrž o uplatnění práv z vadného plnění (tj. o reklamaci). Pokud má věc současně více vad, má spotřebitel právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, i na odstoupení od kupní smlouvy. O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
V řešené věci je patrné, že se na zboží vyskytl větší počet vad a je tak dán nárok spotřebitele na odstoupení od smlouvy z důvodu vadného plnění. Odstoupením od smlouvy závazek zaniká od počátku a strany mají povinnost si vrátit to, čím původně plnily.
Tím, že společnost plnila vadně, porušila svou smluvní povinnost. Pokud následkem toho spotřebitel v souladu se svými zákonnými nároky odstoupil od smlouvy, měla by si společnost věc podle našeho názoru od spotřebitele vyzvednout a odvést. Pokud to totiž žádala po spotřebiteli, vznikla tím spotřebiteli škoda - výdaje spojené s dopravou věci (poštovné, cestovní náklady při cestě autem aj.). Tuto škodu může spotřebitel po společnosti požadovat (§ 2913 občanského zákoníku).
Dle § 1925 občanského zákoníku je totiž možné domáhat se náhrady škody tehdy, není-li možné nárok vyřešit v rámci reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.