Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží neodpovídalo prodejnímu popisu. U prodejního fota uveden rozměr šperku - náušnic 21,5 x 5 mm. Ve skutečnosti byl rozměr náušnic 12 x 5 mm. Vráceno v termínu. Dle info České pošty zásilku převzali 8. 1. 2021. Pracovnice se omluvila a ujistila mě, že peníze budou vráceny do 14ti dní. K vrácení nedošlo, každý týden v pondělí volám kdy to bude, vždy nějaká výmluva. 15. 2. 2021 mi pracovnice sdělila, že příkaz je zadán se splatností 16. 2. 2021, ale peníze do dnes opět nepřišly. Dnes 18. 2. 2021 už ani nezvedají telefon.
Dvoje náušnice Y28343 neodpovídající prodejnímu popisu velikostí 21,5 x 5 mm. Ve skutečnosti byl rozměr náušnic 12 x 5 mm.
Vrácení zaplacené částky za náušnice dle daňového dokladu 8048306 =1.392,- Kč. Dále vrácení poštovného na vrácení zboží =60,- Kč. Je vidět na obálce s
vráceným zbožím. Koupeno na základě mylné informace u produktu.
|
Tweet |
Spotřebitel má podle § 1829 odst. 1 písm a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží právo na odstoupení od smlouvy a to bez udání důvodu. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Taková skutečnost ale nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení na straně podnikatele. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud je podnikatel stále v prodlení, může mu spotřebitel zaslat tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzvat ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.