Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtěla bych se se všemi veřejně podělit o moje zkušenosti s touto firmou.
V minulém roce, přibližně v červenci?, jsem od výše uvedené firmy obdržela balík. Balík byl vhozen do schránky, žádný podpis nic... Byli v něm nějaké tablety na hubnutí, nevím název, nezkoumal jsem. Chtěli za něj něco kolem 170 Kč?... Vím jistě, že jsem si u této firmy nic neobjednávala, ani po telefonu, ani jiným způsobem. Balík jsem tedy na svoje náklady poslala zpět s dopisem, že jsem si nic neobjednávala a výslovně jsem připsala, že si moje kontakty mají vymazat z databáze a rozhodně už nic neposílal.
Někdy na podzim jsem si všimla, že jedna zásilka od této společnosti je u nás doma. Na této adrese nepřebývám pravidelně, tudíž jsem si balíku bohužel nevšimla dřív. Zásilka byla myslím z května a měl to být vzorkový balík "zdarma", proto jsem po nalezení této zásilky dále nic neřešila. Nemám problém i tuto zásilku poslat zpět, ovšem už né na moje náklady. Brala jsem tedy vše za uzavřené, po tom, co jsem jasně napsala, že na své jméno jsem si nic neobjednávala a rozhodně od nich už nic nechci.
V únoru mi přišel dopis, opět nedoporučený, nikdo nechtěl podpis, byl vhozen do schránky. Dopis je od firmy M.B.A.,prý vymahačská firma společnosti Helvetia, že po mě chtějí za nezaplacené zásilky 1914 Kč!
Okamžitě jsem proto volala firmě Helvetia, co to má znamenat. Zvedla to paní, co mi tvrdila, že jsem s nimi po telefonu uzavřela smlouvu,že jsem si od nich objednala zkušební balík "zdarma". Řekla jsem, že jsem s nimi nic po telefonu, ani jinou formou neuzavřela. A ona, že mi pošle nahrávku. Vím jistě, a beze studu mohu čestně prohlásit, že jsem s nimi nic neuzavřela a že nemluvili rozhodně se mnou. Ani kontaktní údaje, co mi paní uvedla, telefon a mail, nejsou moje. Také mi tvrdila, že mi poslali, i po tom, co jsem výslovně napsala, ať nic neposilají, že jsem si nic neobjednala a nic od nich ani nechci, další balík. Který jsem samozřejmě já, ani nikdo jiný z členů mé rodiny na mé adrese nepřevzali, nedostali. Také mi bylo sděleno, že mi zasílal několik upomínek, samozřejmě lživě, protože na mou adresu nic nepřišlo a že po nereagování věc zaslali vymahačské firmě.
Chci tedy po této pochybné firmě vyjádření k této události. Rozhodně s čistým svědomým mohu čestně přihlásit, že já s touto firmou nic neuzavírala, a já i ostatní členové bydlející na doručovací adrese mohou čestně prohlásit, že došla zásilka "zdarma", která je u nás doma a kterou klidně mohu zaslat zpět po proplacení nákladů, potom ještě přišla zásilka, kterou jsem posílala i s dopisem zpět. Toto vše přišlo na adresu bez nutnosti něco podepsat, bylo to pouze vhozeno do schránky. Žádné další zásilky, ani upomínky od firmy Helvetia ani od firmy M.B.A., nepřišli. Přišlo mi tedy až tento měsíc "pokus o smír", kdy mě firma M.B.A. skoro až vydírá o těch nesmyslných 1914 Kč, jinak...! Za nic...vlastně jen za uvítací balík "zdarma", který mám jediný doma.
Tablety na hubnutí
Po firmě chci vysvětlení, i po Helvetia i po M.B.A.,jak po mě mohou chtít takovouto částku, i když jsem s nimi žádným způsobem nic neuzavírala. A i když jsem s nimi nic neuzavírala, jak je možné, že mi zaslali nevyžádané produkty. Také by mě zajímalo, kde na takovou částku přišli, když od nich doma mám pouze balík zdarma, balík, co mi poté poslali, jsem s dopisem vrátila zpět, upomínky rozhodně žádné nepřišli.
Také chci vrátit náklady, které jsem měla při zpětném odeslání neobjednané a nevyžádané zásilky.
Dále potom chci, aby si mě i veškeré osoby bydlející na mé adrese okamžitě smazali z databáze, nic neposílali, vše zrušili, smazali si veškeré kontakty a rozhodně už nikdy s ničím neobtěžovali.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od podnikatele prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel podnikateli na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Podnikatel by v případě sporu musel prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany podnikatele opravdu zaslán.
Spotřebitel rovněž může požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, může se spotřebitel obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu (www.uoou.cz).
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Nebyla-li nikdy provedena objednávka a nevznikla-li tedy nikdy smlouva, není právní důvod k vymáhání.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Vážená paní Poštová,
na úvod upozorním, že žádné zásilky neposíláme bez předchozího souhlasu. Ve Vašem případě jsme prověřovali i hovor, kde byla objednávka jasně odsouhlasena a máte ho k dispozici. Zároveň jsme Vám zaslali dopis, kde je detailně vysvětlen systém zasílání zboží.
Ačkoliv byla objednávka jasně odsouhlasena, v rámci vstřícnosti požadujeme pouze uhrazení úvodního balíčku, který nám nebyl vrácen. Jakmile bude tento balíček uhrazen, bude ukončeno i vymáhání agenturou M.B.A. Consulting.
S pozdravem
Zákaznický servis Helvetia Apotheke
Vážení zástupci společnosti Helvetia,
zřejmě jste pozorně nečetli můj příspěvek. V něm byste se totiž dozvěděli, že já osobně jsem si žádný z vašich produktů neobjednávala, což samozřejmě může potvrdit i vámi zaslaná nahrávka. To jsou totiž ty vaše skvělé smlouvy uzavírané přes telefon, kdy vám na vaše jméno, může cokoliv objednat klidně i vaše sousedka.
Takže si stále rozhodně stojím za tím, že já si od vás neobjednala nic, tudíž tu o nějaké vstřícnosti nemůže být řeč.
Nicméně už celou věc chci mít také vyřešenou, proto jsem vámi požadovaných 99 Kč poslala.
Doufám tedy, že je celá věc vyřízena a už nebudu já ani moje rodina obtěžována vaší společností. Příště bych totiž už takovouto věc, kdy mi bez mého vědomí posíláte nevyžádané produkty a pak ještě tvrdíte, jak máte pravdu a můžete to potvrdit nahrávkou, na které očividně nemluvíte se mnou, rozhodně řešila s mým právním zástupcem.
S ohledem na výše uvedená vyjádření tuto stížnost uzavíráme.