Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
U společnosti Alza jsem zakoupil notebook VisionBook 14We+ v ceně okolo 5 tisíc korun . K notebooku byla dokoupena služba okamžité výměny v případě problému se zařízením. Notebook přestal přibližně po dvou měsících fungovat, nešel vůbec zapnout. Notebook byl donesen na pobočku a v rámci záruky okamžitě vyměněn. Druhý kus, který jsem dostal přestal z ničeho nic fungovat po dvou dnech (nešel zapnout). Šel jsem tedy na pobočku, kde mi bylo doporučeno specialistou alzy zakoupit nový napájecí adaptér, který by prý měl údajný problém vyřešit. Adaptér jsem na doporučení zakoupil a doma vyzkoušel. Bohužel to nepomohlo. Vzal jsem tedy notebook na pobočku Alzy v Ostravě, kde jsem jej chtěl znovu vyreklamovat. Chtěl jsem mluvit s nějákým zaměstnancem pobočky a problém vyřešit. Zaměstnanci, ale byli nepříjemní a neustále mě odkazovali na počítač, kde jsem si měl reklamaci vypsat sám. Tak jsem si tedy reklamaci vypsal sám přes jejich zařízení a oni si jej převzali na reklamaci. I přestože jsem jim říkal, že to chci řešit osobně.
Dnes jsem si notebook byl vyzvednout se zamítnutou reklamcí. V servisním protokolu je uvedeno, že základní deska je přepolovaná. Důvodem je údajné použití neoriginiálního příslušenství (které mi doporučil specialista v Alze) nutno je podotknout, že notebook nefungoval již předtím, než jsem doporučený adaptér vyzkoušel.
Dále je třeba podotknout, že notebook je jako nový nenese žádné známky používání. Pokud se podíváme na recenze všude se píše, že zařízení je často poruchové a sama Alza, jej ani nemá v nabídce.
Můj hlavní dotaz zní. Jak je možné, že alza nerespektuje zakoupenou záruku výměny či vrácení peněz. Jedná se o notebook pro mladou žákyni a ona se teď kvůli složitým reklamačním tahanicím nemůže účastnit online výuky.
VisionBook 14We+
Kontaktování oddělením péče o zákazníky a vrácení peněz v rámci zaplacené záruky vrácení peněz nebo vyměnění zboží. Alza pochybila v tomto případě několikrát. 1) specialista doporučil špatný adaptér 2) reklamace nebyla vyřízena na místě 3) notebook nefungoval již před tím, než byl nový adaptér použit. Servisní středisko se jen snaží svalit vinu na zákazníka.
|
Tweet |
Podle § 2170 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. V daném případě chtěl spotřebitel podruhé reklamovat notebook. Zaměstnanec Alzy mu však poradil, že problém vyřeší zakoupením nového adaptéru, který mu doporučil. I v případě, že měl spotřebitel zakoupenou službu "Okamžitá výměna", má nárok na vrácení zboží tehdy, pokud byla vada v reklamaci uznána. Na danou situaci se tak bude vztahovat § 2950, který říká, že kdo se hlásí jako příslušník určitého povolání nebo jinak vystupuje jako odborník, nahradí škodu, způsobí-li ji neúplnou nebo nesprávnou informací.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Dobrý den,
velice se Vám za vzniklou situaci omlouvám.
Bohužel zde není uvedeno číslo objednávky, ani reklamace, abych mohla situaci prověřit důkladně. Avšak mám dojem, že dle popisu jsme s Vámi tuto záležitost již vyřídili v rámci oddělení Péče o zákazníky.
Pokud ne, ozvěte se nám prosím přes formulář, který zasílám níže.
https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=63&qid=315
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.