Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 17 stížnostech.

#48578Zamítnuté odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.02.2021, před 4 lety

Václav Obadal

Znění stížnosti

Dne 15.3.2019 jsem zakoupil na eshopu smarty.cz odolný telefon Ulefone Armor 5.Dne 16.9. jsem reklamoval samovolné restartování,nefunkční vibrace,vysoká teplota,výdrž baterie.Všechny závady opraveny.Na reklamaci jsem telefon posílal s poškozenou krycí folií v levém horním rohu a vrátil se s miniaturním úštipkem krycího skla displeje.CCA 1X1mm.Neřešil jsem to,pod folií se displej asi uštípl.19.11. reklamace led diody,nefunkční sluchátko,chrastící reproduktor.Dioda a sluchátko opraveno,reproduktor zamítnut,ale v rámci dobrých vztahů opraveno.Telefon pracoval svižně bez jediného problému.Jednou ráno v lednu 2020 telefon začal sám přepínat aplikace,začal sám volat na různá čísla,nešel vůbec ovládat.Po uvedení do TN naběhly na displeji bílé pruhy.Displej se začal i odlepovat.20.1.reklamováno a požadováno odstoupení od smlouvy,reklamace zamítnuta kvůli poškozeném displeji.Neřešil jsem to,nechol jsem se prostě odbít a telefon dále používal.Po čase pruhy zmizely a telefon fungoval bez problému.V prosinci 2020 při telefonování se telefon několikrát sekl ztratil signál a pak se vypnul.Po několika pokusech se podařilo jej zapnout ale nefungoval displej.Reklamováno 21.12 nefunkčnost displeje,špatná citlivost tlačítka hlasitosti a odlepující se displej.Reklamace byla zamítnuta a ani jedna závada nevyřešena z důvodu nechanického poškození LCD panelu. Ani ty tlačítka neopraveny.Po konzultacích s odborníky jsem požadoval odstoupení od smlouvy pro vysoký počet vad,které mi bylo obchodem zamítnuto.Telefon byl při předchozích reklamacích opravován ze strany displeje,proto se i displej začal odlepovat.Úštipek na displeji byl už při první a druhé reklamaci a nikom nevadilo že tam je a telefon byl vždy opraven.Nyní opraveny nebyly ani tlačítka,která nemají žádnou souvislost s displejem.Telefon byl od samého začátku kazový a bylo na něm provedeno min.6 záručních oprav.Zařízení posuzuji jako nespolehlivé a s rozhodnutím obchodu nesouhlasím.Předchozí opravy posuzuji jako neodborné když se začal odlepovat dislej.To by se na telefonu který má certifikaci IP 68 nemělo stát.


Produkt

Ulefone Armor 5


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy,vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2021 09:46, před 4 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.2.2021 08:24, před 4 lety

Vážený pane Obadale,

Prostudovali jsme materiály k Vámi zaslanému požadavku k odstoupení od kupní smlouvy. Na základě nám dostupných informací nárok na odstup od kupní smlouvy ve vašem případě nevzniká.

Na Vašem zařízení byly provedeny dvě záruční opravy z reklamace IN-6702/2021 - provedena výměna systémové desky a přidružených dílů, a z reklamace IN-11908/1920 - výměna blesku fotoaparátu a přepojením flex kabelu. Během této reklamace byly zjištěny kovové piliny v reproduktoru, které byly v rámci zk. spokojenosti vyčištěny nad rámec záručních podmínek. Tuhost bočních mechanických tlačítek není závadou, ale vlastností zařízení a není tedy možné jej opravit.
Následné reklamace (IN-16576/1920, IN-27839/2021) nebyly jako záruční uznány z důvodu porušení záručních podmínek ve smyslu mechanického poškození zařízení, konkrétně LCD kompletu, které má přímou souvislost s uváděnými závadami s ovládáním zařízení. Závada příjmu signálu nebyla v servisním středisku během diagnostiky odhalena.

Jelikož nejsou splněny podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy, nemůže být umožněn.
Děkujeme za pochopení

reklamační oddělaní
Kouba Přemysl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.2.2021 22:54, před 4 lety


Václav Obadal

Dobrý den pane Kouba.

Dle Nového občanského zákoníku č. 89/2012 Sb.§ 2169, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy pro zvýšený výskyt vad.
Na tomto telefonu vznikly vady už v prvním půl roce užívání a to

1.Neustálé restartování telefonu, které bylo opraveno výměnou základní desky.

2.Maximální výdrž 5000 mAh byla 36 hodin což po výměně subboardu zvýšila na 4 dny a přestalo přehřívání telefonu-dle paní Slavíkové docházelo k samovolnému vbíjení baterie z důvodu vadného subboardu.

3. Telefon přestal vibrovat což bylo zase řešeno výměnou vibračního členu
Podotýkám, že když šel telefon na první reklamaci tak byla v levém horním rohu,úplně v kraji mírně poškozena krycí folie.Nevím příčinu ale byla.Po návratu z opravy byl telefon bez folie a s miniaturním úštěpkem v místě kde byla poškozena folie.Nějak jsem to tehdy neřešil,telefon fungoval skvěle a když bych tehdy věděl jaké mi to nyní bude dělat problémy,tak bych to tehdy řešil.

Druhá reklamace byla za ne dlouho a to 1.nesvítící led dioda-opraveno výměnou diody
2.začalo vynechávat a pak úplně přestalo fungovat sluchátko.Opraveno výměnou sluchátka.Dalo se volat je pomocí hlasitého reproduktoru který z prvu fungoval dobře, ale po čase začal chrastit.
To byla třetí závada která sice nebyla uznána ale jako by byla uznána, když byla opravena, což je dle zákona nepřípustné.

Toto bylo 6 vad ,které se objevily, byly uznány a opraveny během 3/4roku a to je důvod, proč vzniká nárok na odstoupení.
Další závada byl displej co si dělá co chce a ta uznána nebyla .Na telefonu se začal displej odlepovat v levém horním a pravém spodním rohu.Na odolném telefonu ,který by měl splňovat certifikaci IP 68. To určitě přes ty mezery nesplňoval.Ještě, že nejsem taký šílenec a nelezu s telefonem do bazénu. Z toho už jsem vyrostl.To už bych ho zrovna mohl zahodit.Jak se asi tak na odolném telefonu po dvou záručních opravách ,které byly prováděny demontáží displeje, může začít odlepovat displej?
Nic méně,jsem telefon dalších 11 měsíců používal. Až na sekání spodního tlačítka, kdy bylo třeba vyvinout někdy pořádnou sílu abych utišil reproduktor,telefon fungoval bez problému. Pak jednou při volání telefon ztratil úplně signál,několikrát se zasekl a jednoduše se vypnul. Zapnout šel až po dlouhé době a po připojení na nabíječku, ale displej už se nerozsvítil.
Reklamoval jsem nefunkční displej a taky odlepující displej a taky nefunkční tlačítko hlasitosti. Nevím jakou souvislost má tlačítko a displej že nebylo opraveno. Na telefon nebylo v servisu ani sáhnuto a zrovna vše zamítnuto.Reklamace tlačítek a odlepujícího displeje tedy nebyla vyřízena v zákonné lhůtě 30 dní.Další záhadou taky je proč u přejímacího protokolu při druhé reklamaci nebyl uveden stav telefonu pravdivě.Nikde není uveden úštěpek v levém horním rohu displeje. Popis stavu byl pouze zkopírován z předchozí reklamace. Dále, proč u třetí reklamace je v přejímacím protokolu uvedeno, že jsou kovové piliny v reproduktoru, když byly přeci údajně při minulé reklamaci v rámci dobrých vztahů z reproduktoru odstraněny.Jak mohl někdo vědět že tam jsou když telefon ještě nebyl ani v servise ale jen u přejímky.
Zdá se mi,že se tam píše jen to, co se zrovna hodí.

S pozdravem Obadal Václav

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 17:33, před 4 lety

Odstoupení od smlouvy pro větší počet vad dle § 2169 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzniká pro opakovaný výskyt vady po opravě (3. stejná vada po 2 předchozích opravách) nebo pro větší počet vad (alespoň 3 vady současně). Spotřebitelské organizace dále dovozují, že byl mělo být umožněno spotřebiteli odstoupit pro výskyt 4 postupných různých vad. V tomto případě se vyskytlo nestandardní množství vad postupně v krátkém časovém období, proto se domníváme, že v dané situaci by právo na odstoupení v případě další uznané a oprávněné reklamace mělo být spotřebiteli přiznáno.

Jestliže však byla reklamace zamítnuta a spotřebitel s posouzením nesouhlasí, potom je namístě postup uvedený v našem úvodním vyjádření.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.3.2021 17:08, před 4 lety

Vážený pane Obadale, v prvních dvou reklamacích (IN-6702/1920, IN-11908/1920) bylo dle reklamačních protokolů, které Vám byly zaslány při příjmu zařízení a nebyly nijak rozparovány, provedeny opravy zařízení. Stav opotřebení zařízení byl taktéž zaslán ihned po přijmutí zařízení a nebyl nijak rozporován při ani po provedené opravě. Z toho důvodu nemůžeme brát v potaz Vaší informaci že displej byl poškozeni při předchozí opravě. Odstup od kupní smlouvy byla žadován až při v pořadí třetí reklamaci číslo IN-16576/1920. Z vyjádření servisního střediska Service Commerce k této reklamaci je zřejmé, že závady spojené s displejem mají přímou souvislost s mechanickým poškozením displeje které bylo odhaleno. Z toho důvodu nemohla být provedena kompletní diagnostika, která by byla provedena až po demontáži a výměně displeje. O tomto jste byl informován při ukončení reklamace. S placenou opravou poškozeného displeje jste nesouhlasil tudíž nemohla být tedy provedena diagnostika zbylého zařízení. Vzhledem k faktu, že odstup od kupní smlouvy byl požadován až po provedených opravách, které byly provedeny na Vaši žádost, nemůže být tento nárok uznán. Zařízení v tuto chvíli nesplňuje podmínky záruční opravy.
Děkujeme za pochopení, Kouba P.
Reklamační oddělení Smarty CZ.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.3.2021 21:33, před 4 lety


Václav Obadal

Dobrý den.Tomu trochu nerozumím.To znamená ,že když neuznáte reklamaci displeje tak neuznáte další vady, které na telefonu jsou a tím pádem nemám nárok na opravu vady, která vůbec nesouvisí s displejem? Jen pod podmínkou, že přistoupím na placenou opravu? To mi přejde tak trochu jako vydírání. Takže mohu počítat, že kdž si po skončení záruky opravím telefon sám, tak musím opravit i ty závady, které jste Vy odmítli opravit? Mám na msli tlačítka. Mohl bych si prosím vyžádat fotodokumentaci z první a druhé reklamace? Budu je nutně potřebovat pro soudního znalce. Není mi ani soudnímu znalci dost jasné, jak se mohl na odolném mobilním telefonu jen tak odlepit displej na dvou místech.Tím taky vznikla netěsnost displeje na telefonu který má mít certifikaci IP 68.''Displeje chrání velmi odolné sklo Gorilla Glass 4, které je méně náchylné k poškození než jakékoli jiné sklo v telefonu. Rohy telefonu jsou vyztužené proti případným nárazům a pádům, stejně jako zbytek těla, které je pevné a odolné vůči poškození. A ještě na konci textu video, kde telefon padá z výšky cca 1200 mm zády a pak displejem na žulovou desku a nic se mu nestane.Tímto lákáte zákazníky na něco co není v žádném případě pravda. To mi připadá jako klamavá reklama, která má v zákazníkovi probudit pocit že je telefon odolný a vydrží to co Vy popisujete. Ani na jednom telefonu, co jsem kdy před tím měl,se mi s displejem nikdy nic nestalo. A to nebyly ''odolné telefony''
K poškození zřejmě došlo v prvních měsících používání, nevím nebylo to znatelné, úštipek byl pod folií, a potom telefon bez problému přežil dvě reklamace a dvě demontáže displeje. Myslíte že je normální že se displej začne jen tak odlepovat?
Nebylo to náhodou tím , že to v servisu někdo nekvalitně přilepil? Toto není moc normální, že se na takovém zařízení něco takového děje a že prodejce vzniklý problém takto ne/řeší.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2021 19:21, před 4 lety

Vážný pane Obadale, nechali jsme si sdělit informace k opravě v autorizovaným servisním středisku Service Commerce. V případě odolných telefonů, vzhledem k veškerým certifikacím které zařízení splňuje, je možné dostat se do zařízení pouze přes displej za použití velmi vysokých teplot a určité síly. Zde stačí skutečně i malé narušení skleněné plochy a může dojít k dalšímu nebo dokonce celkovému poškození LCD kompletu. Z toho důvodu není možné zařízení otevřít a provést kompletní diagnostiku, která je pro určení původu závady rozhodující. Z výše uvedeného plyne, že není možné aby poškození displeje bylo přítomno již při dřívějších reklamacích.
V případě záručních oprav nejsou v servisním středisku pořizovány fotografie, které tuto povinnost nemá. Fotodokumentace byla pořízen až při poslední reklamaci (IN-16576/2021) kdy bylo zjištěno mechanické poškození LCD. Nadále tedy trváme na vyjádření že zařízení nesplňuje podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy. Děkujeme za pochopení. Reklamační oddělení, Kouba Přemysl.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.3.2021 21:18, před 4 lety


Václav Obadal

Dobrý den pane Kouba. Vy jste mi zatím neodpověděl ani na jednu otázku na co jsem se ptal. Jak je možné, že se může uštípnout na odolném telefonu v rohu kousíček skla, když přímo na vašich stránkách lákáte zákazníky na odolnost telefonu.Cituji:''Displeje chrání velmi odolné sklo Gorilla Glass 4, které je méně náchylné k poškození než jakékoli jiné sklo v telefonu. Rohy telefonu jsou vyztužené proti případným nárazům a pádům, stejně jako zbytek těla, které je pevné a odolné vůči poškození. A ještě na konci textu video, kde telefon padá z výšky cca 1200 mm zády a pak displejem na žulovou desku a nic se mu nestane. Toto ve mě vzbudilo dojem, že telefon vydrží to co je popsáno a co je vidět na videu.Proto jsem telefon koupil. Tím pádem jsem byl vaší společností oklamán.
Dále mi prosím odpovězte, jak se mohl na odolném mobilním telefonu jen tak odlepit displej na dvou místech.Tím taky vznikla netěsnost displeje na telefonu který má mít certifikaci IP 68. Připomínám, že na telefonu byl 2x displej demontován při předchozích reklamacích.
V předchozím komentáři píšete, že je možné dostat se do zařízení pouze přes displej za použití velmi vysokých teplot a určité síly. Jak se tedy mohl displej odlepit jen tak sám a proč mi bylo odepřeno tuto závadu reklamovat?
Dále tvrdíte, že úštipek na telefonu nemohl být při minulých reklamacích a že fotodokumentaci, která by to prokázala nemáte. Já ovšem mám videonahrávku z přejímky telefonu kde je vidět, že úštipek na telefonu byl. Takže je vidět že opravdu si píšete do přejímacích protokolů jen to, co se vám zrovna hodí. Proč vaše společnost prostě neuzná chybu že zařízení bylo hodně kazový kus a že servis dostatečně nepřilepil displej při předchozích reklamacích a tím pádem se displej pokazil.Bude to tu číst mraky lidí, kteří si o Vás asi neudělají dobrý obrázek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2021 12:19, před 4 lety

Vzhledem k tomu, že společnost opakovaně uvedla, že setrvává na svém původním stanovisku, a vzhledem k tomu, že ani z naší strany není možné doplnit "nic dalšího" než to, co zaznělo v našich vyjádřeních uvedených výše, rozhodli jsme se stížnost uzavřít, neboť podle nás smírné řešení sporu není zjevně možné. Spotřebitel může rozporovat reklamaci způsoby, které jsou uvedeny v našem prvním vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.