Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#48579Neřešení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.02.2021, před 4 lety

Miroslav Najmon

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 4.2.2021 jsem u společnosti Alza objednal zboží v hodnotě 10 230kč (na 10 000kč jsem měl Alza voucher, zbytek dobírka)s doručením na 8.2.2021. Toho dne jsem čekal na zprávu od dopravce. Vzhledem k tomu, že se nikdo neozýval, jsem aktivně zavolal sám. Bylo mně řečeno, že od Alzy dostali pouze jeden balík z celkového počtu dvou kusů. Druhý balík je údajně na cestě. Rozloučili jsme se s tím, že zboží dovezou další den. Ráno jsem tedy čekal na kontakt. Opět se nic nedělo. Po zjištění u dopravce jsem dostal informaci, že akorát druhý balík přijel a ten den ještě zboží obdržím. Vzhledem k tomu, že se opět nikdo neozýval, jsem opět zavolal a bylo mi řečeno, že mi zboží znovu nedorazí. Důvodem nebylo, že by jim opět něco chybělo, ale že jim aktuálně jeden balík přebývá (balík navíc má stejné označení a neví, jaký mi poslat) a ještě, že je jeden ze zmíněných 3 balíků poškozen. Další den 10.2. jsem od dopravce dostal informaci, že už mi zboží nepošlou a vrací zpět dodavateli. V pátek 12.2. jsem volal na Alzu s informací, že zboží jsem nikdy nedostal a zda mám tedy očekávat dobropis. Nebylo pro mě nutné, získat hned peníze, důležité bylo dostat informaci, jak se reklamace vyřeší. Potřeboval jsem zboží nutně. Nabízel jsem Alze, že si zboží objednám znovu a na dobropis klidně počkám. To ale údajně není možné - protože mají nastavený jiný proces. Pochopím, že proces říká vystavit dobropis až po vrácení a zkontrolování zboží na sklad...ale já jsem zboží nikdy nepřevzal. Bylo mi řečeno, že je potřeba podepsat formulář, kdy uvádím, že jsem zboží nikdy nepřevzal a ani nepřevezmu. Byl jsem vstřícný a i to jim odeslal. Dokonce jsem dal do kopie i vyjádření dopravce, že zboží vrací zpět dodavateli. Říkal jsem si, že jsem udělal opravdu vše ke kladnému vyřízení mé žádosti - tedy aspoň proto, aby mi někdo řekl, že mi jednou vystaví dobropis a že si tedy mohu objednat zboží, na které pospíchám, hned znovu. A pak tady máme další dny, kdy na Alzu volám a ptám se, jak to vypadá. Informace stále stejné - je to v řešení, nemůžeme Vám dobropis ani slíbit. Za mě nesmysl.

děkuji za případnou pomoc

Mirek Najmon


Požadované řešení

potvrzení dobropisu, kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2021 11:52, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky, a to ve formě, v jaké bylo zboží uhrazeno (voucher).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.3.2021 10:11, před 4 lety

Dobrý den, pane Najmone,

velice se Vám za vzniklou situaci omlouvám.

Z naší strany momentálně došlo jak k vystavení dobropisu, tak vrácení platby zpět na Váš účet. Na Váš e-mail jsem Vám zaslala více informací a také kompenzaci jako omluvu za způsobené komplikace.

Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2021 15:57, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2021 22:58, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.