Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,30.7.14 jsem zakoupila letní žabky v obchodním domě CCC ,9.10.14 jsem šla reklamovat s tím,že na obou botách jsem měla u obou bot vytržené části mezi prsty.Dne 3.11.14 mi přišlo vyjádření:Reklamovaná obuv je vyrobena z běžných obuvnických mater. a je v kvalitě obvyklé.Jedná se o obuv vycházkovou-nazouváky s páskem mezi prsty.Na obuvi je u pravého i lévého půlpáru vytržený pásek mezi prsty z lepeného spoje podešve a stélky.K poškození je třeba značné síly,kterou při běžném nošení není nutno vyvinout.Na obuv jsou také ztmavlé stélky a odřené šití na stélkách.Jedná se o změny způsobené uživatelem při nošení obuvi,nejedná se o materiálovou ani výrobní vadu.Reklamaci doporučuji zamítnout jako neoprávněnou.
Poslala jsem tedy znovu na reklamaci s tímto:Nesouhlasím s vyjádřením reklamace.Boty jsem užívala měsíc,že jsou na obuvi ztmavlé stélky je díky tomu,že se do těchto bot nenosí ponožky!!!K poškození vytrženého pásku značná síla opravdu použita nebyla a předpokládám,že u kožených bot by k tomuto dojít nemělo.
Žádám vás moc o radu,co dělat v případě,že mi opět reklamaci neuznají.Co znamená značná síla???Boty jsem používala měsíc,není přeci možné,aby mi paní vyřizující reklamaci napsala,že jsem si část mezi prsty vytrhla defacto sama.
Z doslechu vím,že obchodní řetězec CCC obuvi tohle dělá běžně,reklamace neuznávají.
Při kladném vyřízení požaduji nazpět své peníze.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že obuv nebyla vadná při převzetí a také se musí vztahovat k vytýkané vadě, nikoli obsahovat obecná tvrzení.
Do doby než bude domněnka vyvrácena, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Odstoupení je tedy až poslední možností, pokud není možné reklamaci vyřešit opravou nebo výměnou.
V tomto případě je nutné argumentovat výskytem vady v krátkém časovém intervalu od převzetí zboží. Pokud je zamítnutí reklamace odůvodněno tímto způsobem, je možné si nechat zpracovat vlastní znalecký posudek. V případném sporu se tím vylepší důkazní postavení spotřebitele. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost CCC Czech, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Spotřebitelka nám po uzavření stížnosti sdělila, že reklamace byla vyřízena.