Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dnes mi ve večerních hodinách přišel email (a ne do spamu) s objednávkou (ID 2102581955) na jakousi roční zásobu vitamínu D. Já si u této společnosti nic neobjednal a nic ani nechci. Po přečtení všech stížností tím spíš. Hned jsem jim napsal email se stornem, ale zatím došla jen automatická odpověď, že zpracování emailu bude trvat.
Roční zásoba VitaSolaris
Ulehčete si laskavě práci (a případné další problémy) a tuto objednávku stornujte ještě před odesláním. Žádám též okamžité smazání mých osobních údajů.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážený pane Lolku,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost neeviduje žádnou objednávku, vedenou na Vaše jméno a tudíž ani nedisponujeme žádnými Vašimi osobními údaji. Objednávka byla pravděpodobně zrušena ještě před exportem do našeho systému. Co se týče objednávání produktů (a jistě to není jen případ naší společnosti), opravdu se čas od času setkáváme s tím, že objednávku vyplní 3. osoba, jménem někoho jiného, kdo o objednávce nemá absolutně žádné tušení. Často to bývá například manžel/manželka nebo jiný člen domácnosti, někdy se jedná třeba o kamarádský žert. Naše společnost se však od těchto objednávek zcela distancuje - v obchodních podmínkách je jasně uvedeno, že objednat zboží může pouze plnoletá osoba sama za sebe. V opačném případě by se na objednávku dalo pohlížet také jako na zneužití osobních údajů. Pro nás je však velice těžké, takřka nemožné zjistit, zda webový formulář vyplní skutečně subjekt údajů nebo třetí, z našeho pohledu cizí osoba.
Děkujeme Vám za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Dobry den,
Dekuji za reakci. Objednavku se mi podarilo zavcas zrusit. Existuje jednoduche reseni, jak zamezit objednavani treti osobou. A to potvrzenim kliknutim na odkaz v emailu - tak jak to maji vsechny seriozni eshopy. Ale to vy moc dobre vite a cely vas byznys je postaven prave na techto "ojebavkach". Doufam, ze vam to uz brzo nejaka inspekce zatrhne.
Děkujeme stranám za součinnost a stížnost tímto uzavíráme.