Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dilerem této spol. nám byly nabídnuty kamínka Fujix 8v, složili jsme zálohu 3000, bez smlouvy, jen na příjmový doklad, s tím, že nám budou kamínka dodány v říjnu 2014 a doložíme zbytek, t.j.7990kč.Ihned po zjištění,že to nebude dobrý obchod, jsme6.8.2014odeslali na tuto adresu dopis s dodejkou, že chceme zpět naši zálohu a koupi rušíme.Dodejka nám byla 11.8.2014 vrácena s podpisem Jurečky a Šárky Řeháčkové.Po několika marných našich telefonátech,nám nakonec odpověděl, že zálohy nevrací a byl s náma domluvený.Když jsme už rezignovali, slyšeli jsme v televizi, že je možno ještě něco podniknout v této věci.Jsme důchodci a tak je částka třech tisíc pro nás hodně.
Kamínka na nějaký "olej"?Fujix 8v, smrdí jako naftové.
Prosíme vrácení zálohy 3000 kč, třitisícekorunčeských
|
Tweet |
Z uvedeného popisu vyplývá, že podnikatel nesplnil informační povinnost, která mu vyplývá z občanského zákoníku. V případě, kdy se uzavírá smlouva mimo obchodní prostory je prodávající povinen poučit spotřebitele o právu na odstoupení a podmínkách pro jeho uplatnění. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Lze dovodit, že v tomto případě by bylo nepřiměřené, aby spotřebitel čekal na dodání zboží pouze z důvodu, aby mohl realizovat své právo odstoupit od smlouvy a lze tedy považovat odstoupení za účinné. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení.
Odstoupením se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si to, co si navzájem plnily. Prodávající by měl finanční prostředky vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení, jinak se ocitá v prodlení a spotřebitel může kromě složené zálohy požadovat i úroky z prodlení. V tuto chvíli je možné prodávajícímu zaslat tzv. předžalobní výzvu, ve které mu bude uložena dodatečná lhůta ke splnění povinnosti. Pokud marně uplyne, může spotřebitel vymáhat svůj nárok soudní cestou,tj. podáním návrhu na vydání platebního rozkazu u příslušného soudu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.