Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
jedna se o evidentně proklientsky pristup, pokud se odmitne odbaveni poruchy, ktera se stala tři dny po uplynuti zarucni doby. Něco to vypovida o kvalitě sluzeb dane firmy. Kazdopadne za ony dva roky a tri dny s Vašim produktem vrele dekuji.
S pozdravem
Marie Lachendrova
Ntb Lenovo IdeaPad S130- 14IGM Pentium Silver N5000, 4GB, 64GB, 14", Full HD, bez mechaniky, Intel UHD 605, BT, CAM, W10 S - modrý
Snahu o to produkt opravit. Klidne cast nakladu uhradim, ovsem linka "po zarucni dobe" poskytuje radu způsobem: "Je, vy jste v Ostravě, tak to si najdete a vyridte opravu... nekde." (Je nam naprosto ukradene, ze produkt fungoval jen 2 roky a tri dny, kdyz z toho pro nas neplyne zadna smluvni odpovednost a starosti okolo financi resite jen vy.)
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Nicméně vždy musí spotřebitel prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let a že o ni nemohl vědět (muselo by se jednat o skrytou vadu). Pokud by bylo prokázáno, že se vada na zboží vyskytla již během prvních dvou let od převzetí, bylo by možné notebook reklamovat a uplatnit tak práva z vadného plnění.
Pokud by nebylo prokázáno, že se vada vyskytla během prvních 2 let (tj. záruční doby), reklamace a uplatnění práv z vadného plnění již není možné.
Případná pozáruční oprava již bude pouze na domluvě mezi podnikatelem a spotřebitelem a spotřebitel ji bude muset uhradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.