Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V prosinci 2020 jsem našla zajímavý inzerát na realitním webu Sreality. Zaslal jsem dotaz k nemovitosti a bylo mi sděleno, že se mám zaregistrovat na www.s-drazby.cz abych zjistila podrobnější informace. Provedla jsem registraci. V rámci registrace jsem potvrdila Aukční podmínky, což jsou 4 poměrně rozsáhlé dokumenty. V jednom z nich se píše o registračním poplatku 5.000 Kč. Nyní po mě společnost Centrum aukcí s.r.o. požaduje poplatek 5.000 za registraci na jejich webu. Já to považuji za podvodné jednání, neboť se jednalo o skrytou informaci (nebo alespoň dobře maskovanou informaci). Navíc jsem Výzvu k úhradě obdržela až po dvou měsících tj. bylo mi znemožněno odstoupit od smlouvy. Doména s-drazby.cz je registrována na firmu Global Investments Worldwide se sídlem v Belize city.
asistence při dražbě
Požadované řešení
Neplatit poplatek 5.000 Kč.
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.
Částka 5000,- je dle ceníku společnosti účtována za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu." V případě neposkytnutí služeb lze namítat bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku.
V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné zvážit namítání neúměrného zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku (vhodné např. v situaci, kdy se spotřebitel domnívá, že poskytnuté služby nemají hodnotu registračního poplatku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, souhlasíme s názorem dTestu, informovanost spotřebitele v pořádku, poučení v pořádku, umístění odkazu podmínek a ceníku v pořádku. Ohledně varování EKCR, tak již opakovaně uvádíme, že se nikde neprezentujeme jako dražebník tudíž již z tohoto důvodu je toto upozornění nesmyslné, s veřejnými informacemi nakládáme dle doporučení Ministerstva vnitra ČR: https://www.mvcr.cz/clanek/informace-verejneho-sektoru-a-jejich-dalsi-komercni-vyuziti.aspx. Děkujeme za úhradu poplatku.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.