Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
4.2. jsem si přes e-shop zakoupila kávovar. Dorazil 8.2. Kávovar jsem vybalila, zapojila a spustila na něm čistící sekvenci dle návodu. Okamžitě jsem zjistila, že kávovar není automatický, jak jsem se domnívala.
Ihned jsem informovala prodejce, že bych ráda odstoupila od smlouvy, že mi zboží nevyhovuje. Od prodejce mi přišel mail s obecným postupem, jak zboží vrátit, což jsem učinila ještě tentýž den.
Zboží bylo nepoškozené, zabalené v původním obalu, včetně všech původních obalových materiálů.
Další reakce od prodejce přišla včera (po 11 dnech). Reklamační oddělení mě informovalo, že mi nebude vrácena celá částka, ale bude ponížena od 326,70 Kč. Přiloženy byly fotografie, které měly deklarovat, že jsem zboží používala.
Domnívám, že jsem typický příklad spotřebitele, pro kterého je určena ochranná 14ti denní lhůta. Zboží se u mě "ohřálo" asi dvě hodiny. Je v podstatě vyloučeno, že bych se chtěla jakkoli obohatit děláním si kávy zdarma.
KRUPS Infinissima
Ráda bych, aby mi byl vrácena celá částka, kterou jsem za produkt zaplatila.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Je na pováženou, jestli ponížení o 326,70 Kč bylo přiměřené vzhledem k pouhému spuštění čistícího programu. Z obsahu stížnosti nám plyne, že nikoliv.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Vyhnanovská,
prověřil jsem s kolegy Vaší stížnost. Vy jako spotřebitel máte právo si zboží zakoupené v e-shopu vyzkoušet a v případě, že nevyhovuje, ho do 14 dnů od zakoupení vrátit. Rozsah tohoto vyzkoušení odpovídá tomu, co by Vám mohl ukázat prodavač na kamenné prodejně. V případě kávovaru tedy vypnout a zapnout, zkontrolovat příslušenství, barvu, design apod. V momentě, kdy přístroj vybalíte a odstraníte ochranné fólie, lesklé součástí přístroje velice snadno a velice rychle poškrábou. A pokud provedete čistící sekvenci, jak píšete, v přístroji se objeví mapy po vyschlé vodě a vodním kameni. Zboží, které takto v rámci odstoupení od smlouvy vrátíte zpět do e-shopu, my dále prodáváme. A pokud nejsme schopni zajistit 100% stav, musíme zboží prodat jako bazarové, za sníženou cenu. Zkuste se sama sebe zeptat, jestli byste se smířila s tím, že bychom Vám místo nového zboží za plnou cenu poslali kávovar, který byl viditelně používán. Ostatně do přílohy dávám fotografie s detaily. Při stanovování nové bazarové ceny vycházíme z bazarových cen stejných nebo podobných produktů u jiných prodejců, navíc tuto cenu ještě ponižujeme o 10 % ve prospěch zákazníka. Postup kolegů z reklamačního oddělení shledávám správným, nicméně jako vstřícné gesto Vám nabízím upravit poníženou částku na 240 Kč.
S pozdravem,
Radim Malchárek,
ředitel marketingu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: