Společnost


FANTASY TRAVEL, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48611propadlý voucher za neuskutečněný zájezd - mimo lexvoucher

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.02.2021, před 4 lety

Vladimír Pokorný

Znění stížnosti

Dobrý den,
koncem roku 2019 jsem si u prodejce zájezdů Zájezdy.cz objednal zájezd do Tunisu pro 4 osoby od pořadatele zájezdu Fantasy Travel s.r.o.(objednávka 2003108846) Dne 25.11.2019 jsem zaplatil 1.zálohu 7026,-Kč. Do 23.4.2020 jsem měl platit 2.zálohu 24230,-Kč, ale vzhledem ke COV-19 se situace se zájezdy zkomplikovala, tak jsem se domluvil na doplacení jen 12138,-Kč a vystavení voucheru. Byla mi vrácena na účet částka 1026,-Kč za pojištění a vystaven dne 24.4.2020 voucher na 18138,-Kč platný do 31.12.2020. Situace v roce 2020 se nikterak nelepšila, co se týče zájezdů, tak jsem voucher nepoužil. Prodejce ani pořadatel mě nikterak nekontaktovali pro použití voucheru, tak jsem až 1.února začal komunikovat s prodejcem a pořadatelem sám a dotazoval se na další osud voucheru. Prodejce zájezdu měl snahu situaci řešit, ale ze strany pořadatele zatím nám žádnou odezvu.
Psal jsem oběma zmíněným 8.2.2021 e-mail ve smyslu, že porušili ustanovení zákona lex-voucher tím, že vystavili voucher s platností jen do 31.12.2020, bez reakce.
Děkuji za pomoc
Pokorný Vladimír - Jablonec nad Nisou


Produkt

vystavený voucher na 18138,-Kč platný do 31.12.2020 - vystavitel : Fantasy Travel, s.r.o. IČ29299284


Požadované řešení

vystavení LEX VOUCHERU s platností dle zákona


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2021 11:35, před 4 lety

Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále lex voucher), měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher.

Vnucení voucheru s jinými vlastnostmi (pro spotřebitele "horšími") je v rozporu se zákonem a není možné. Je tomu tak proto, že úprava lex voucher je relativně kogentní, což znamená, že se od ní nelze odchýlit v neprospěch spotřebitele.

Pokud tedy úprava předepisuje pořadateli povinnost nabízet voucher s určitými zákonem vymezenými vlastnostmi, nemůže pořadatel přijít s jinou "kreativní" variantou, kdy bude spotřebitele nutit přijmout jeho vlastní typ voucheru a zkrátí ho tím na jeho právech.

Jiný typ voucheru je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel tento 'jiný voucher' dobrovolně a výslovně přijmout, přičemž pořadatel cestovní kanceláře by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher) a
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou a
- požadovat kupní cenu nepokrácenou o odstupné.

Pokud by k těmto krokům při nabízení voucheru nedošlo, mohl by spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl, a proto je uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval 'jiný voucher') v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, neboť přijetí voucheru nebylo platné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 16:17, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.