Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#48617Poplatek za registraci - 5000,- Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.02.2021, před 4 lety

Edgar Karásek

Znění stížnosti

Dobrý den,
přesně, jak se stalo již v minulosti, nechal jsem se nachytat nabídkou dražby domu. Při tom jsem byl vyzván k registraci na shora uvedeném portále. Z dražby sešlo z důvodu dražitele - zrušení dražby. Od této chvíle jsem vše bral za uzavřené. Nyní jsem obdržel mail s výzvou k zaplacení, což odmítám.
Rád bych Vám dodal i komunikaci s portálem, nemáte zde ale možnost nahrání.
Toto též zašlu na ČOI, kde mají s portálem též zkušenosti. Jen věřím, že nezaplacením jejich poplatku na mne nebude nařízena exekuce, nebojím se ale bránit proti ,,šmejdům,, soudně.
Poprosím o vaše stanovisko.
Předem děkuji a jsem s pozdravem
Edgar Karásek


Požadované řešení

Zrušení společnosti, společná žaloba ...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2021 14:24, před 4 lety

Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.

Částka 5000,- je dle ceníku společnosti účtována za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu." V případě neposkytnutí služeb lze namítat bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku.

V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné zvážit namítání neúměrného zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku.

Společnost zprostředkovává informace o dražbách, není jejich pořadatelem. Z toho plyne, že ani neodpovídá za to, pokud nakonec neproběhnou.

Současně upozorňujeme na článek https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html. Je třeba jej chápat jako výklad společnosti z jejího úhlu pohledu. K našemu stanovisku viz naši odpověď z 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2021 13:01, před 4 lety

Dobrý den pane Karásku, naše stanovisko níže:

https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html

Děkujeme za pochopení a za případnou úhradu poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2021 16:42, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.4.2021 17:32, před 4 lety


Edgar Karásek

Dobrý den,
děkuji za zájem o celou věc. Zatím mám vyjádření z ČOI - viz níže. Dále je věc postoupena ČOI pobočce v H. Králové. Tam mám vyjádření viz příloha.
Nadále trvá, že odmítám zaplatit webu Sdražby jakoukoli částku a hodlám postupovat dle vyjádření ČOI.
Má-li D test další nespokojené (napálené)spotřebitele, rád se s nimi spojím k případné další společné akci proti webu Sdražby. Je-li to z Vaší strany možné, věc zatím neukončujte. Níže uvedené informace poskytuji Vám - D test, nikoli společnosti Sdražby.
S pozdravem Edgar Karásek


Vážený pane Karásku,
k Vašemu podání ve věci spol. Centrum aukcí.cz s.r.o., provozovatele internetových stránek www.s-drazby.cz, si dovolujeme Vám zaslat následující vyjádření.
Informace o existenci rozsudku, který ve svém podání zmiňujete, se k nám také dostala, nicméně na doporučeních a stanoviscích České obchodní inspekce se nic nemění. Jedná se o rozsudek okresního soudu v Hradci Králové, tedy vydaný nejnižším článkem soudní soustavy České republiky, a proto se domníváme, že z něj nelze vyvozovat přílišné závěry. Nutno také podotknout, že společnost Centrum aukcí stála na straně žalovaného. Pokud by byla žalobcem, mohlo by se konečné rozhodnutí výrazně lišit.
Obecně platí, že obezřetnost na straně spotřebitele je zásadní a nenahraditelná. Vždy je vhodné ověřit si předem zkušenosti ostatních uživatelů. Učinit tak můžete třeba i jen prostým zadáním adresy internetových stránek do vyhledávače. Pokud žádné uživatelské recenze nenaleznete, případně jsou-li negativní, je třeba zpozornět. Před uzavřením smlouvy je vždy vhodné důkladně se seznámit s obchodními podmínkami. Doporučení v oblasti bezpečného chování na internetu naleznete rovněž v přiloženém souboru.
Podnikatel má povinnost v souladu s § 1811 odst. 1 občanského zákoníku učinit veškerá sdělení vůči spotřebiteli jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva. Dle odstavce druhého, směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, je podnikatel povinen v dostatečné předstihu před uzavřením smlouvy seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Není pochyb o tom, že za stěžejní vlastnost je nutné považovat informaci, že zákazník odesláním registrace uzavírá Smlouvu o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby a zároveň, že registrace je zpoplatněna částkou 5.000,- Kč. Vzhledem k tomu, že soudní praxe dospěla k závěru, že v obchodních podmínkách nelze ve smlouvě se spotřebitelem platně sjednat smluvní pokutu, lze se domnívat, že tím spíše nelze pouze v obchodních podmínkách sjednat tak zásadní věc, jakou má být cena služby.
Máme tedy za to, že v případě internetových stránek www.s-drazby.cz nárok na zaplacení ceny služby podnikateli nevznikl. Je nutné v této souvislosti uvést, že jde o občanskoprávní spor, kdy názor ČOI není pro podnikatele ani spotřebitele právně závazný. Rozhodnout o tom, zda je tvrzený nárok oprávněný, může pouze soud. Podnikatel, který se uhrazení tvrzené pohledávky domáhá, ji může vymáhat soudní cestou, musí přitom u soudu doložit, že smlouva byla uzavřena a cena platně sjednána. Případné mimosoudní pohrůžky exekucí se nezakládají na skutečnosti. K exekuci může dojít až tehdy, pokud není dobrovolně splněna povinnost uložená pravomocným rozsudkem.
Obdržíte-li předžalobní výzvu k úhradě pohledávky, není taková výzva sama o sobě o nic více právně závazná než předchozí korespondence od provozovatele internetových stránek. Každý, kdo se domnívá, že mu svědčí nějaké právo, má právo obrátit se na soud. Je pak na soudu, aby rozhodl, zda tvrzené právo existuje. Dopis od advokátní kanceláře neznamená automaticky, že je požadavek na zaplacení v něm uvedený oprávněný. Na takový dopis není nezbytné reagovat. Reakce je nezbytná teprve tehdy, je-li soudní řízení skutečně zahájeno. V takovém případě je třeba se k žalobě ve stanovené lhůtě vyjádřit, podat odpor proti platebnímu rozkazu apod.
V tuto chvíli nemáme informace o tom, že by vůči spotřebitelům byly žaloby skutečně podávány, přičemž nepovažujeme za pravděpodobné, že se tak stane. Zároveň nepovažujeme za pravděpodobné, že by byl žalobce v případě podání žaloby u soudu úspěšný.
Závěrem dodáváme, že Česká obchodní inspekce nemůže autoritativně zasahovat do občanskoprávních vztahů. Nemůže např. podnikateli uložit, aby upustil od vymáhání tvrzené pohledávky nebo uznal platnost odstoupení od smlouvy. Mimosoudní řešení sporů dohodou (ADR) bohužel v daném případě není vzhledem k předchozím zkušenostem s daným podnikatelem účelné, nedoporučujeme tedy podání návrhu ADR spotřebitelem.
Toto vyjádření bylo zpracováno v rámci bezplatné poradenské a informační služby České obchodní inspekce. Bližší informace o poradenské a informační službě naleznete v přiloženém souboru. Informace o právech spotřebitelů nabízíme také ve spotřebitelském průvodci.
Na tuto zprávu prosím neodpovídejte. Pro případné doplňující dotazy prosím využijte elektronický formulář E-podatelny s uvedením spisové značky, která je uvedena v předmětu této zprávy.

S pozdravem
Kateřina Šerfelová
Metodik poradenské a informační služby (PIS)
cid:image003.png@01D1B1D1.C9139500
Česká obchodní inspekce - Ústřední inspektorát
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
www.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2021 09:02, před 4 lety

Dobrý den pane Karásku, vyjádření ČOI k námi publikovanému Rozsudku OS v HK je velmi "zvláštní" a může vést k domněnce, že ze strany ČOI dochází k neodborné informovanosti spotřebitele, jelikož ve stejných "kauzách" máme rozdílná vyjádření ČOI, kdy neustále mění své odborné názory a je zřejmé, že se v dané problematice velmi zvláštně orientuje. Ve Vašem případě se jedná zejména o toto vyjádření: " Informace o existenci rozsudku, který ve svém podání zmiňujete, se k nám také dostala, nicméně na doporučeních a stanoviscích České obchodní inspekce se nic nemění. Jedná se o rozsudek okresního soudu v Hradci Králové, tedy vydaný nejnižším článkem soudní soustavy České republiky, a proto se domníváme, že z něj nelze vyvozovat přílišné závěry. Nutno také podotknout, že společnost Centrum aukcí stála na straně žalovaného. Pokud by byla žalobcem, mohlo by se konečné rozhodnutí výrazně lišit. " Máme za to, že tento výklad je zcela nepřijatelný a zavádějící, kdy toto může být v neprospěch spotřebitele. Není možné tímto způsobem "znevažovat" jakékoli soudní rozhodnutí, byť se aktuálně ČOI nehodí do jejich názorů. Na závěr pouze uvádíme, že opět citace z výše uvedeného vyjádření ČOI: "Je nutné v této souvislosti uvést, že jde o občanskoprávní spor, kdy názor ČOI není pro podnikatele ani spotřebitele právně závazný. Rozhodnout o tom, zda je tvrzený nárok oprávněný, může pouze soud. " Dle našeho prvotní rozboru je zcela nepřijatelné, aby bylo tvrzeno, že se jedná "pouze" o Rozsudek Okresního soudu, jiný stupeň soudní úrovně ani nemůže řešit bagatelní spor, tedy vyjádření úplně zavádějící, kdo "stojí" na straně žalobce a žalované je úplně nicotné, jelikož soud vždy řeší podstatu žalobního sporu, v tomto případě zda vznikl naší společnosti nárok na registrační poplatek či nevznikl, soud rozhodl, že nárok nám vznikl a to stejným způsobem registrace, kterým jste prošel i Vy. Nadále předjímat, jak by mohlo dopadnou soudní rozhodnutí, kdyby naše společnost stála na straně žalobce je úplně zcela zavádějící. Doporučujeme Vám vše konzultovat s nezávislým právním zástupcem a zde zveřejnit jeho názor, ať je jakýkoli, jelikož se opravdu domníváme, že zde uvedené názory nejsou správné a nevycházejí z aktuálně dostupných argumentů. Opravdu velmi zarážející je znevažování soudního rozhodnutí, které řeší úplně stejnou podstatu sporu. Logicky připravujeme oznámení na Ministerstvo průmyslu a obchodu, pod jehož působnost spadá ČOI, jelikož dle předběžných odborných názorů výše uvedené vyjadřování ČOI minimálně nestandartní a po odborné stránce opravdu může vést k mylnému informování spotřebitelů. Pane Karásku, jelikož pro písemnost na MPO ČR budeme konkrétně popisovat tento Váš případ a toto řešení stížnosti udělíte nám prosím souhlas s použitím Vašich osobních údajů, pomohlo by nám to a prospěje to celé věci. Děkujeme za odpověď buď zde nebo do emailu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2021 16:42, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2021 17:25, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Pouze v krátkosti doplníme, že kritika rozsudku Okresního soudu v Hradci Králové ze strany České obchodní inspekce je odůvodněná, neboť dotčený soud na daný případ vůbec neaplikoval tu část občanského zákoníku, která na případ aplikována být měla. Takovýto postup soudu zakládá mimo jiné rozpor s Listinou základních práv a svobod (ústavní zákon č. 2/1993 Sb.), což dovodil ve své judikatuře Ústavní soud ČR. Navíc rozsudek Okresního soudu v Hradci Králové je závazný pouze pro jeden konkrétní spor. Pro spor společnosti Centrum aukcí.cz, s.r.o. a Edgara Karáska není tento rozsudek závazný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.