Společnost


FM dveře Praha s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48618FM dveře Praha s.r.o.: špatná zkušenost!

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.02.2021, před 4 lety

Maria Daminova

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 30.11.2020 jsem objednala v e-shopu FM dveře Praha s.r.o. vchodové dveře AT501 (ob. č. TS-OBJ2020299). Dne 31.12.2020 v průběhu montáže dveři do otvoru jsme zjistili následující vady zárubně dveří bránicích jejich užívaní:
1. šířka průchozího otvoru zárubně dveří dole: 790 mm a to je meně než nahoře: 800 mm (viz. přilozené foto), co není v toleranci dle ČSN;
2. kvůli tomu průchozí otvor navíc neodpovídá požádavku rozměru minimálního průchozího otvoru dle bodu 1) § 54 Pražských stavebních předpisů (Nařízení č. 10/2016 Sb. hl. m. Prahy): Hlavní domovní komunikace v budovách s obytnými nebo pobytovými místnostmi musí umožňovat přepravu předmětů rozměrů 1,95 × 1,95 × 0,8 m.
Dne 31.12.2020 jsem odeslala e-mailem dodavateli Reklamaci s požadavkem o výměnu vadné zárubně za novou a o uhrazení kompenzace ztraceného čásu a materiálů ve výši 3000 Kč na b.ú. 2001235791/2010 během 10 dnů. Dne 5.1.2021 jsme zjistili dálší vady zárubně dveří: 1. práh je o cca 10 mm krátši než má byt; 2. rám je ohnutý o 6 mm (viz. přilozené foto), co není v toleranci dle ČSN. a uvědomili o tomhle dodavatele e-mailem ten samý den dodatkem k Reklamaci ode dne 31.12.2020. Ale do dnešního dne 19.2.2021 po uplynutí 50 dnů tato reklamace nebyla vyřízena, čímž dodavatel nedodržel zákonnou lhůtu 30 kalendářních dnů pro vyřízení reklamace, která vyplývá z § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Vzhledem k výše uvedenému žádám vás o pomoc s nápravou porušování zákona o ochraně spotřebitele.

Předem děkuji za kladné a rychlé vyřízení mé stižnosti.
S pozdravem,
V Praze dne 19.2.2021
Maria Daminova


Produkt

Rozdíl rozměrů cca 10 mm neodpovídá ČSN


Požadované řešení

Přikázat FM dveře Praha s.r.o. aby ve stanovené lhůtě vyřídil mou reklamaci ode dne 31.12.2020 + uhradil pokutu 1000 Kč za zpoždění vyřízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2021 15:31, před 4 lety

Nesplňuje-li věc požadavky právních předpisů nebo nehodí-li se věc plně k účelu, ke kterému se obvykle používá, má tato věc vadu (§ 2161 odst. 1 občanského zákoníku). Je-li věc vadná, může spotřebitel uplatnit v rámci reklamace nároky z vadného plnění.

Spotřebitel může požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit (§ 2169 občanského zákoníku).

Reklamace musí být vyřízena zásadně do 30 dní od jejího uplatnění, jinak se jedná dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele o podstatné porušení smlouvy, které zakládá spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku, spotřebitel je povinen podnikateli umožnit dispozici s věcí (umožnit mu ji vyzvednout a odvést, popř. mu ji na náklady podnikatele odeslat).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 16:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.