Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaslali mi email s vyzvou k zaplaceni registracniho poplatku 5000 asi jsem se registroval ale nikdy jsem nevyuzil jejich sluzby. Registrace probehla podle emailu 25.10.2019. Maji pravo po me soudne vymahat tuto castku ? Doslo mi i rozhodnuti od soudu v Hradci kralove.
Dobrý den,
máme pro Vás aktuální informaci ohledně registračního poplatku 5.000,-Kč.
Pokud tato informace povede ke změně Vašeho názoru na náš nárok na registrační poplatek, budeme rádi a děkujeme Vám za případnou úhradu.
Pokud i tato informace Váš názor nezmění, respektujeme to a přistoupíme k dalšímu řešení v rámci dalších našich právních možností.
OKRESNÍ SOUD V HRADCI KRÁLOVÉ ROZHODL DNE 28.1.2021 ŽE PROVOZOVATEL WEBU S-DRAŽBY.cz MÁ NÁROK NA REGISTRAČNÍ POPLATEK 5.000,-Kč. TÍMTO PRAVOMOCNÝM SOUDNÍM ROZHODNUTÍM BY MĚLO BÝT VE VĚCI JASNO. ĆOI JIŽ BYLA O TOMTO SOUDNÍM ROZHODNUTÍ TÉŽ INFORMOVÁNA A PŘEDPOKLÁDÁME, ŽE SE BUDE PŘI SVÉM VÝKLADU PRÁVA DRŽET SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ, KTERÉ JE JEDINÉ ZAVAZUJÍCÍ. ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE BYLA INFORMOVÁNA ZEJMÉNA Z DŮVODU, ŽE SOUZENÝ PŘÍPAD REGISTRAČNÍHO POPLATKU 5.000,-Kč JE Z ČERVNA ROKU 2019, KDY V TOMTO ROZHODNÉM OBDOBÍ ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE TVRDILA SPOTŘEBITELŮM JINÉ INFORMACE, KTERÉ NEBYLY V SOULADU SE ZÁVĚRY ZDE PREZENTOVANÉHO SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ.
VZHLEDEM KE SKUTEČNOSTI, ŽE NĚKTEŘÍ SPOTŘEBITELÉ NA ZÁKLADĚ DOPORUČENÍ ČOI NEUHRADILI TENTO REGISTRAČNÍ POPLATEK, MAJÍ NYNÍ MOŽNOST TOTO UČINIT BEZ SANKCÍ, LHŮTA PRO ÚHRADU POPLATKU BEZ NÁROKU NA ZÁKONNÝ ÚROK Z PRODLENÍ JE DO 7 DNŮ PO OBDRŽENÍ AKTUÁLNÍ VÝZVY K ÚHRADĚ POPLATKU.
ODKAZ NA PŘEDMĚTNÝ ROZSUDEK: https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html
Děkujeme Vám a jsme s pozdravem
Tým S-dražby.cz
Žadám o radu jak mam postupovat zda mam zaplatit tento poplatek nebo ne ?
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) před 26. 2. 2020, spotřebitel podle našeho názoru nebyl řádně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Nebyl-li spotřebitel poučen o placeném charakteru služby, může namítat, že byl uveden v omyl ve smyslu § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a smlouva je z toho důvodu neplatná. Navíc, není-li spotřebitel poučen o placeném charakteru služby, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Česká obchodní inspekce může za takové opomenutí udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč.
K článku, na nějž spotřebitel odkazuje ve stížnosti (https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html) a který komentuje rozhodnutí Okresního soudu v Hradci Králové (soud nejnižší instance), uvádíme, že je třeba jej chápat jako výklad společnosti z jejího úhlu pohledu. K našemu stanovisku viz naši odpověď z 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns). Dodáváme, že Okresní soud v Hradci Králové se ve zmíněné individuální věci nijak nevypořádal s otázkou splnění informační povinnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Kolářová, naše stanovisko níže:
https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html
Děkujeme za pochopení a za případnou úhradu poplatku.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.