Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ve 22 hod. objednáno jídlo, ve 23. jídlo fiktivně doručeno (na strankách zobrazeno: doručeno). Jidlo mi nebylo doručeno a kurýr se na daném místě neobjevil. V objednávce bylo moji vinou uvedeno špatně telefonní číslo, kurýr se se mnou tedy nemohl spojit. Avšak adresa souhlasila. Domnívám se tedy, že mohl zazvonit, či předem zaplacené jídlo nechat na místě. Po celou dobu jsem se nacházel na udávané adrese a měl jsem přehled, kurýra jsem tam však nezahledl. Mám nárok na vrácení peněz, když mi jídlo nebylo doručeno?
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud z povahy závazku vyplývá, že na opožděném plnění nemůže mít spotřebitel zájem, zaniká tento závazek prodlením prodávajícího. Z našeho pohledu se v této věci jedná právě o tento tzv. fixní závazek (§ 1980 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
V případě že společnost měla možnost spotřebitele kontaktovat, mimo zavolání na telefonní číslo, i jinak, má spotřebitel nárok na vrácení peněz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.