Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, v říjnu 2019 jsem si prohlížela na S-realitách chaty. V nabídce byla i chata v dražbě, která mě zaujala. Abych získala podrobnější informace, musela jsem se zaregistrovat. O tom, že by registrace stála
5000 Kč jsem se nedočetla. V opačném případě bych žádné informace nechtěla.
Po nějaké době mi přišla faktura na 5000 Kč, na kterou jsem odpověděla, že jsem na žádné dražbě ani prohlídce chaty nebyla, tak nechápu, proč bych měla
platit. Včera mi opět přišel email s upozorněním, že jim uvedenou částku stále dlužím. Po hledání na internetu jsem objevila video České televize
pořadu Černé ovce, ve kterém byly popisovány praktiky S-dražeb.
Prosím Vás o informaci, zda jsem povinna tuto částku zaplatit.
Děkuji
nemuset zaplatit rezervační poplatek ve výši 5000 Kč.
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) před 26. 2. 2020, spotřebitel podle našeho názoru nebyl řádně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Nebyl-li spotřebitel poučen o placeném charakteru služby, může namítat, že byl uveden v omyl ve smyslu § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a smlouva je z toho důvodu neplatná. Navíc, není-li spotřebitel poučen o placeném charakteru služby, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Česká obchodní inspekce může za takové opomenutí udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč.
K článku, na nějž spotřebitel odkazuje ve stížnosti (https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html) a který komentuje rozhodnutí Okresního soudu v Hradci Králové (soud nejnižší instance), uvádíme, že je třeba jej chápat jako výklad společnosti z jejího úhlu pohledu. K našemu stanovisku viz naši odpověď z 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns). Dodáváme, že Okresní soud v Hradci Králové se ve zmíněné individuální věci nijak nevypořádal s otázkou splnění informační povinnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Pekařová, naše stanovisko níže:
https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html
Děkujeme za pochopení a za případnou úhradu poplatku.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.