Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Od ledna 2021 mi začal chodit poplatek 29kč za připojení k internetu.Nevím kde vaše společnost přišla na to že mi bylo odečteno již 6x29,-kč.zTELEFONU JSEM SE NIKDY NEPŘIPOJILA NA INTERNET. Připojuji se přes počitač a mám služby od jiného poskytovatele kde si měsičně internet platím. Mám připojení přes vlastní WIFI.žÁDÁM O NAVRACENÍ6X29,-KČ.Nápravu aby se to již nestalo. V opačném případě dám podnět k inspekci. Věřím že to bude vyřešeno v co nejkratším čase. Přeji hezký den.Flosová
Náprava-navracení poplatku a již neučtovat co nevyuživám
|
Tweet |
Podle "ceníku" společnosti O2 Czech Republic a.s. částka 29,- Kč odpovídá jednorázovému připojení k internetu přes mobilní data. Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud k využití služby nedošlo a spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Aby nedocházelo k opakování této situace, doporučujeme, kromě výše uvedeného, i následující postup. Společnost O2 Czech Republic a.s. uvádí, že pro blokování dat lze postupovat takto:
- buď zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999 111,
- nebo kontaktovat společnost na zákaznické lince 800 02 02 02 a požádat o zablokování dat na konkrétním čísle operátora, který by měl spotřebiteli vyhovět a data mu na čísle zablokovat.
Po provedení těchto kroků by se nemělo v budoucnu stát, že bude docházet k jednorázovému připojení přes mobilní data.
Dobrý den,
k účtování jednorázového připojení může dojít v souvislosti s použitím SIM karty v chytrém telefonu. Některé modely i přes vypnutá mobilní data můžou k internetu přistupovat v souvislosti se zjišťováním dostupnosti aktualizací o počasí, poloze aj, i když nejste přímo u telefonu. Někdy se stává, že telefon obejde nastavení a připojí se k internetu, i když jsou data v telefonu vypnuté. Avšak když dá telefon pokyn SIM k připojení, SIM se připojí (když nemáte nastavenou blokaci, či upozornění). Pokud připojení přes mobilní síť nechcete vůbec používat, stačí data kompletně na SIM zablokovat, případně si stačí nastavit upozornění k připojení, když se telefon samovolně snaží k internetu připojit. K nastavení upozornění stačí zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999111.
Kdybyste chtěla kompletní zablokování dat na SIM, zařídíme to, prosím pouze o potvrzení, že chcete úplnou blokaci dat nastavit.
Monika Morysová
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.