Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dnes jsem zjistila, že zaměstnanci O2 prodali mému otci - důchodci, který žije v domácnosti pouze se svou manželkou - důchodkyní, 5 telefonních čísel a další služby, které doposud platil, a to 3.500 Kč měsíčně.
Žádám o návrh řešení ze strany O2, neboť žádné z těch 3 čísel navíc nikdy nikdo nepoužil (a ani nikdy použít neplánoval, to byl jen trik, kterého se dopustil zaměstnanec O2) a toto zneužití nevědomosti důchodce považuji za naprosto nehorázné. Prosím proto O2 o návrh kompenzace doposud zaplacených nikdy nevyužitých služeb.
S pozdravem Michaela Dvořáková
O2 spolu pro pět, čísla dle vyúčtování 362055030, 3621030081, 0000618060 (nevím, které číslo je relevantní)
Kompenzace za službu, která naprosto neodpovídala požadavkům klienta
|
Tweet |
Pokud byla smlouva uzavřena na dálku a mimo obchodní prostory podnikatele (např. po telefonu nebo e-mailem), má spotřebitel v souladu s § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Tato lhůta 14 dnů pro odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání nebo při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání informací o této smlouvě - tedy od chvíle, kdy podnikatel předá spotřebiteli informace o poskytované službě (o druhu služby, o ceně, o délce trvání této smlouvy apod.) dle § 63 odst. 9 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.
Pokud by již tato lhůta pro odstoupení uplynula, nebo by smlouva byla uzavřena v obchodních prostorech podnikatele (na prodejně), spotřebitel může smlouvu vypovědět. Podle § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích si v tomto případě si ale podnikatel může účtovat poplatky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů probíhající před Českým telekomunikačním úřadem.
Dobrý den,
mrzí nás, že jste měla důvod k vyjádření nespokojenosti.
Podle kontroly nejste u služeb navedená jako kontaktní osoba, nemůžeme tak sdělit bližší informace. Obecně platí, že služby jsou aktivovány na základě uzavřených smluv (telefonicky, v prodejně O2).
Situaci rádi prověříme s majitelem. Majitel nás může kontaktovat například na e-mailu info@o2guru.cz nebo na kontaktech www.o2.cz/kontakty. Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Majitel už se Vás kontaktovat pokusil, protože s řešením nebyl spokojen, zejména se situací, že jste několik měsíců fakturovali za čísla, která jste mu prodali naprosto bez reálného důvodu a věděli jste od samého počátku, že pro ně nemá využití, obrátil se na mě. Vzhledem k Vašemu postoji mi tedy nezbyde zřejmě nic jiného, než případ medializovat. Myslím, že není nikdy na škodu upozornit spotřebitele na naprosto nefér chování operátorů.
Dobrý den,
pakliže majitel nesouhlasí s vyúčtováním, má možnost jej reklamovat do dvou měsíců ode dne doručení vyúčtování. Nevidím však, že by reklamace byla podávána. Možnosti jsou uvedené na tomto odkazu: https://1url.cz/kz2Bu.
Tím, že nejste majitelkou služeb, ani kontaktní osobou, opravdu bohužel nemůžeme sdělit bližší informace.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Je mi jasné, že to není nezákonné, ale je to minimálně zásadně neetické. A je mi jasné, že v tom nejste sami, totéž udělal ve stejném případě T-Mobile, ti ale alespoň měli tu slušnost situaci vyřešit. To se u vás rozhodně neděje. To, že si důchodce nekontroluje vyúčtování, kterému nerozumí... ano, nekontroluje. Přesto mi nepřijde v pořádku mu bez jeho vědomí prodat 5 SIM karet, z kterých 3 reálně nikdy nepoužil, což prodejce musel od počátku vědět, že je ani nikdy nevyužije. Je to chování šmejdů, o kterém by se opravdu mělo mluvit víc.
V tomto sporu není pravděpodobně možné dosažení smírného řešení, a proto stížnost uzavíráme.
Podobně jako to již učinila společnost, odkazujeme spotřebitelku na možnost reklamování vyúčtování. Reklamace prováděná společností je zdarma.
Pokud společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitelka obrátit na Český telekomunikační úřad. Řízení před Českým telekomunikačním úřadem je zpoplatněno.