Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dnes mi opět přišla SMS, že mi bude bude za připojení k internetu účtováno 29 Kč. V telefonu v nastavení SIM karty mám zakázáno, aby zařízení využívalo mobilní datové připojení. Obnovil se mi i název přístupového bodu pro internetu, který jsem v prosinci mazala. Dále mám v telefonu nastavený datový limit na 0kB a nikde ve výpisu nemohu najít, jaká aplikace se tedy na internet připojila a kde by se data měly využít. U většině aplikací mám stejně povoleno se připojovat pouze přes Wifi, na kterou jen celý den doma připojena, tudíž nechápu, za so mi je částka účtována. Tento problém jsem se už snažila v dřívější době řešit na pobočce O2, ale nikdo mi nedokázal poradit.
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Podle "ceníku" společnosti O2 Czech Republic a.s. částka 29,- Kč odpovídá jednorázovému připojení k internetu přes mobilní data. Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud k využití služby nedošlo a spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Aby nedocházelo k opakování této situace, doporučujeme, kromě výše uvedeného, i následující postup. Společnost O2 Czech Republic a.s. uvádí, že pro blokování dat lze postupovat takto:
- buď zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999 111,
- nebo kontaktovat společnost na zákaznické lince 800 02 02 02 a požádat o zablokování dat na konkrétním čísle operátora, který by měl spotřebiteli vyhovět a data mu na čísle zablokovat.
Po provedení těchto kroků by se nemělo v budoucnu stát, že bude docházet k jednorázovému připojení přes mobilní data.
Dobrý den,
díky za zprávu.
Doporučím postupovat právě podle postupu, který už zde zmínil dTest týkající se možnosti blokace připojení k internetu přes SMS ve tvaru BAP na číslo 999111.
Kdybych vám s tím mohl pomoct takhle online, můžete mi poslat vaše telefonní číslo s odkazem na tuto diskuzi na email info@o2guru.cz.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.