Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#48707Poplatek za registraci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2021, před 4 lety

Jan Hnízdil

Znění stížnosti

Dobrý den

Dne 23 listopadu 2019 jsem se zaregistroval u společnosti S dražby. V celé registraci nebyla ani zmínka o poplatku pět tisíc korun.
Po třech měsících mi přišel od společnosti e-mail abych uhradil tuto částku což jsem samozřejmě neudělal. Před dvěma dny mě opět oslovili jako mnoho dalších.
Podle vyjádření ČOJ je tento poplatek neoprávněný.

Díky za odpověď.
S pozdravem Jan Hnízdil


Produkt

S-dražby, centrum aukcí,poplatek


Požadované řešení

Smírné řešení a odstoupení od poplatku za registraci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.2.2021 06:36, před 4 lety

Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud by došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.2.2021 07:47, před 4 lety

OKRESNÍ SOUD V HRADCI KRÁLOVÉ ROZHODL DNE 28.1.2021 ŽE PROVOZOVATEL WEBU S-DRAŽBY.cz MÁ NÁROK NA REGISTRAČNÍ POPLATEK 5.000,-Kč. TÍMTO PRAVOMOCNÝM SOUDNÍM ROZHODNUTÍM BY MĚLO BÝT VE VĚCI JASNO. ĆOI JIŽ BYLA O TOMTO SOUDNÍM ROZHODNUTÍ TÉŽ INFORMOVÁNA A PŘEDPOKLÁDÁME, ŽE SE BUDE PŘI SVÉM VÝKLADU PRÁVA DRŽET SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ, KTERÉ JE JEDINÉ ZAVAZUJÍCÍ. ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE BYLA INFORMOVÁNA ZEJMÉNA Z DŮVODU, ŽE SOUZENÝ PŘÍPAD REGISTRAČNÍHO POPLATKU 5.000,-Kč JE Z ČERVNA ROKU 2019, KDY V TOMTO ROZHODNÉM OBDOBÍ ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE TVRDILA SPOTŘEBITELŮM JINÉ INFORMACE, KTERÉ NEBYLY V SOULADU SE ZÁVĚRY ZDE PREZENTOVANÉHO SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ. VZHLEDEM KE SKUTEČNOSTI, ŽE NĚKTEŘÍ SPOTŘEBITELÉ NA ZÁKLADĚ DOPORUČENÍ ČOI NEUHRADILI TENTO REGISTRAČNÍ POPLATEK, MAJÍ NYNÍ MOŽNOST TOTO UČINIT BEZ SANKCÍ, LHŮTA PRO ÚHRADU POPLATKU BEZ NÁROKU NA ZÁKONNÝ ÚROK Z PRODLENÍ JE DO 7 DNŮ PO OBDRŽENÍ AKTUÁLNÍ VÝZVY K ÚHRADĚ POPLATKU. ODKAZ NA PŘEDMĚTNÝ ROZSUDEK: https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2021 16:54, před 4 lety

K článku společnosti (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html), který komentuje rozhodnutí Okresního soudu v Hradci Králové (soud nejnižší instance), uvádíme, že pravomocná rozhodnutí okresních soudů jsou závazná jen a pouze pro strany daného sporu, nikoliv obecně. Článek společnosti by mohl ve spotřebiteli vyvolat dojem, že spotřebitel byl podle názoru okresního soudu řádně poučen o povinnosti zaplatit registrační poplatek i před 20. 2. 2020, a že společnost tím pádem má nárok na jeho úhradu. Taková otázka však v rozhodnutí vůbec řešena nebyla. A navíc, rozhodnutí vzbuzuje – pokud jde o jeho kvalitu – řadu právních otázek. Máme dokonce za to, že toto rozhodnutí by bylo možné s úspěchem napadnout u Ústavní soudu ČR [viz i naši odpověď z 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns], neboť soudce při rozhodování vůbec nezohlednil příslušné pasáže občanského zákoníku.

Z výše uvedených důvodů setrváváme na stanovisku, že před 20. 2. 2020 nebyl spotřebitel řádně poučen o povinnosti hradit registrační poplatek. Provedená registrace je z tohoto důvodu neplatná (§ 583 občanského zákoníku) a nárok společnosti na zaplacení poplatku nevzniká.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 09:48, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2021 22:53, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.