Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byl jsem nucen v době letní dovolené v Bulharsku zakoupit fotoaparát. Nechal jsem se unést reklamou Nikon Europe B.V., že záruka platí v celé Evropské unii a zakoupil Nikon Coolpix L29. Po návratu z dovolené přestal fotoaparát fungovat a tak jsem jej předal k opravě autorizovanému servisu. Provedení záruční opravy bylo odmítnuto pod záminkou neúplně vyplněného záručního listu (nebylo však upřesněno co chybí), ač při převzetí do opravy bylo v dokladu uvedeno převzetí řádně vyplněného záručního listu a předal jsem i účtenku. Obdobně před třemi lety jsem reklamoval v záruční době fotoaparát Nikon zakoupený v Datartu a tentýž servis jako nyní odmítl uznat záruku s odůvodněním, že závadu způsobil "nějaký náraz nebo tlak". Datart po třech měsících dopisování uznal záruku na základě svých záručních podmínek a cenu opravy uhradil.
Na požádání dodám veškerou dokumentaci a e-mailovou korespondenci
Požaduji aby společnost Nikon dostála svým závazkům a zajistila funkčnost fotoaparátu
|
Tweet |
Tato záruka nevyplývá ze zákona, ale z interních vztahů zapojených společností. Ty si tedy mohou stanovit podmínky, za kterých je možné záruku uplatnit. Nemělo by se ale stát, že spotřebiteli bude zboží přijato do reklamace s tvrzením, že záruční list je řádně vyplněn a poté tuto skutečnost rozporovat. Přijetím zboží do reklamace přijímá společnost svou odpovědnost. Pokud by se jednalo o nějaký údaj, který by nebylo možné ověřit na místě, společnost by měla spotřebiteli specifikovat, který údaj v záručním listě chybí, aby si případně mohl vyžádat doplnění záručního listu. Spotřebiteli také doporučujeme, aby si podmínky této záruky ověřil na oficiálních internetových stránkách společnosti, kde jsou většinou podmínky uplatnění unijní záruky uvedeny a přímo se na ně může odvolat.
Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti a obchodník dopusud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, rozhodli jsme se případ uzavřít.