Společnost


NIKON spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4872Neuznaná záruka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2014, před 10 lety

Milan Frolík

Znění stížnosti

Byl jsem nucen v době letní dovolené v Bulharsku zakoupit fotoaparát. Nechal jsem se unést reklamou Nikon Europe B.V., že záruka platí v celé Evropské unii a zakoupil Nikon Coolpix L29. Po návratu z dovolené přestal fotoaparát fungovat a tak jsem jej předal k opravě autorizovanému servisu. Provedení záruční opravy bylo odmítnuto pod záminkou neúplně vyplněného záručního listu (nebylo však upřesněno co chybí), ač při převzetí do opravy bylo v dokladu uvedeno převzetí řádně vyplněného záručního listu a předal jsem i účtenku. Obdobně před třemi lety jsem reklamoval v záruční době fotoaparát Nikon zakoupený v Datartu a tentýž servis jako nyní odmítl uznat záruku s odůvodněním, že závadu způsobil "nějaký náraz nebo tlak". Datart po třech měsících dopisování uznal záruku na základě svých záručních podmínek a cenu opravy uhradil.


Produkt

Na požádání dodám veškerou dokumentaci a e-mailovou korespondenci


Požadované řešení

Požaduji aby společnost Nikon dostála svým závazkům a zajistila funkčnost fotoaparátu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2014 11:12, před 10 lety

Tato záruka nevyplývá ze zákona, ale z interních vztahů zapojených společností. Ty si tedy mohou stanovit podmínky, za kterých je možné záruku uplatnit. Nemělo by se ale stát, že spotřebiteli bude zboží přijato do reklamace s tvrzením, že záruční list je řádně vyplněn a poté tuto skutečnost rozporovat. Přijetím zboží do reklamace přijímá společnost svou odpovědnost. Pokud by se jednalo o nějaký údaj, který by nebylo možné ověřit na místě, společnost by měla spotřebiteli specifikovat, který údaj v záručním listě chybí, aby si případně mohl vyžádat doplnění záručního listu. Spotřebiteli také doporučujeme, aby si podmínky této záruky ověřil na oficiálních internetových stránkách společnosti, kde jsou většinou podmínky uplatnění unijní záruky uvedeny a přímo se na ně může odvolat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 08:57, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti a obchodník dopusud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, rozhodli jsme se případ uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.