Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48762Podvod

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2021, před 4 lety

Hana Tobišková

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám obdobný problém jako ostatní, nejdřívě Vás ujistí, že je Vše nezávazné a potom aniž by se půl roku někdo ozval vyhrožují pokutou 10 000,- za nedodžení podmínek. Veškeré dokumenty si ofotili a bohužel nemůhu dodat co nemám. Je to celé podvod postavený na umělě vystavených pokutách. Je nutné toto zarazit než ublíží dalším lidem.
S pozdravem§
Hana Tobišková

Vyjádření společnosti:
Dobrý den
naše společnost se v rámci smluvního vztahu s Vámi jakožto zákazníkem bezplatně zavázala (a tyto povinnosti také bezezbytku splnila), že zahájí a povede jednání se subjekty obchodujícími s energiemi s cílem obstarat Vám příležitost k uzavření smlouvy o dodávce energií s parametry Vámi specifikovanými nebo pro Vás výhodnějšími. Vy jste se oproti tomu zavázala uzavřít smlouvu o dodávce energií s takto určeným dodavatelem a určitou dobu v tomto vztahu setrvat. Výše uvedené zcela jednoznačně, přehledně a transparentně vyplývá z textu jednostránkové smlouvy CS545713 kterou jste s námi uzavřela, jakož i z tzv. doplňujících informací, které jsou přílohou a nedílnou součástí smlouvy a které Vám byly při podpisu smlouvy rovněž předány. Vše Vám bylo vysvětleno a v neposlední řadě s Vámi bylo komunikováno rovněž telefonicky, což děláme z toho důvodu, že naše společnost si chce být jista, že zákazník smlouvu chápe a podepisuje ji po zralé úvaze. V souladu se smlouvou CS545713 vyvíjela naše společnost činnost ve Váš prospěch, a to bez nároku na odměnu. Oproti tomu Vy jste měla pouze jedinou, avšak zásadní povinnost. Splnění této povinnosti by vedlo k naplnění smluvního vztahu a ke spokojenosti obou stran. V důsledku nerespektování této povinnosti z Vaší strany však naše společnost vynaložila nemalé náklady zcela zbytečně. Ještě i po vystavení faktury jsme Vám nabízeli možnost situaci dodatečně dořešit.

I přesto, že byla smlouva podepsána mimo naše obchodní prostory , neznamená to, že smlouva či jakékoliv ujednání v ní obsažené je neplatné. Naopak samotný zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v ust. § 1824 a násl. sjednání smlouvy tzv. distančním způsobem předpokládá. Pro tyto případy je na nás kladena ve vztahu k Vám zvýšená informační povinnost, které jsme bez dalšího dostáli. Nejprve jsme Vás kontaktovali za účelem představení svého produktu a v následném hovoru jste potvrdila, že jste podmínkám smlouvy porozuměla a souhlasíte jak s jejím obsahem, tak s termínem a místem podepsání smlouvy, pak jsme dostáli své poučovací povinnosti vůči Vám. Nadto ode dne podepsání smlouvy jste mohla využít 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy, o čemž jste byl rovněž poučen , nicméně jste tak neučinila.

Svým podpisem smlouvy jste potvrdila, že jste si smlouvu řádně přečetla a jejímu obsahu porozuměla a to včetně ustanovení upravujících podmínky vzájemné spolupráce s naší společností a případné sankce za porušení smluvních povinností. Neumíme si představit lepší způsob Vašeho informování o právech a povinnostech než prostřednictví samotného textu smlouvy. Měla jste dostatečný prostor si smlouvu prostudovat a v případě neporozumění kteréhokoliv ustanovení se dotázat, což jste však neudělala. Nelze tak ani uvažovat o tom, že byste jednala v omylu a že tak Vaše právní jednání bylo neplatné.



Smluvní pokuta byla sjednána platně v souladu s platnou právní úpravou, zejména Novým občanským zákoníkem a vznikla Vám povinnost smluvní pokutu zaplatit, k čemuž Vás tímto opětovně vyzýváme.

Na platbu faktury ZF203119 ze 17.8.2020 čekáme do 8.3.2021, následně bude pohledávka předána k vymáhání do advokátní kanceláře a navýšena o právní poplatky.

S pozdravem

Iveta Veselá

oddělení pohledávek


Požadované řešení

Nutno zastavit takovéto podvodné činnostivou podvodnou činnost.Je nutné ukončení smluv a ukončit vymahatelnost nesmyslných pokut


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2021 16:18, před 4 lety

Byl-li spotřebitel při uzavírání smlouvy ujištěn, že souhlas s poskytováním služeb je nezávazný (z čehož logicky plyne, že je možné se z takové vztahu kdykoliv bezplatně a prostým oznámením vyvázat a vztah bez dalšího ukončit), a následně by se ukázalo, že souhlas závazný byl, může spotřebitel namítat neplatnost uzavřené smlouvy (§ 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Byl by totiž uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Není-li platně uzavřena smlouva, nelze se domáhat smluvních povinností (např. hradit smluvní pokutu) z ní plynoucích.

Pro úplnost dodáváme, že je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě (tzn. formulace typu "v případě porušení povinností plynoucích z této přihlášky" atp.), z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011). A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2021 14:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.