Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Na mé jméno byla objednána zásoba vitámínu D3 na rok "Zdarma". I hned jak jsem to zjistila, jsem začala psát emaily, že si nepřeji jejich objednávku a tudíž objednávku ruším. Na tohle mi přišla pouze automatická odpověď a až pak náhle informace, že je zásilka předána přepravci. To jsem psala hned další email, že odstupuji od kupní smlouvy, samozřejmě zbytečná práce z mojí strany. Došel mi akorát email, že jim balíček můžu zaslat zpet, až mi dojde. Balíček mi došel do schránky a ihned jsem volala na jejich linku, že tedy jsem velice nespokojená s jejich jednáním a ignorováním, že jim zašlu 49,- kč za poštovné a balné na účet, ale vyprošuji si další nevyžádané zásilky. Paní na lince mě ujistila, že teď už budou docházet jen letáčky. Strašně jim nevěřím po těch všech recenzích, které jsem četla a to nemluvím o jejich komunikování. Dnes jsem ji napsala další né moc hezky email, že si přeji odstranění mých osobních údajů z jejich databáze, jinak řeším už jinak.
Vitamín D3
Vymazání mých osobních údajů z databáze!!!
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážená paní Poláková,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi Vašemu požadavku vyhovíme, potřebovali bychom od Vás ale zaslat nějaké doplňující údaje, jako např. číslo objednávky nebo adresa, jelikož na základě Vámi zaslaných údajů Vás nebylo možno jednoznačně identifikovat. Uvádíte, že jste si nic neobjednala, ale někdo objednal produkt na Vaše jméno. V našich obchodních podmínkách jasně deklarujeme, že taková objednávka je pro naši společnost nepřípustná, objednání třetí osobou neakceptujeme. Přesto se s tím čas od času setkáme a lze to považovat za podvod a zneužití osobních údajů. Prosím, zašlete nám doplňující údaje pro identifikaci zákaznického účtu, následně ihned vyhovíme Vašemu požadavku.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.