Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
STÍŽNOST NA JEDNÁNÍ PRODEJCŮ V AUTO ESA -OLOMOUC
Objednala jsem si nezávazně převoz auta, které jsem chtěla vidět a v případě vzít na splátky. Složila jsem 21.2.2021 zálohu ve výši 2000 kč, kterou mi řekli, že bude vratná i v případě, že si vůz nevezmu nebo se mi něco nebude líbit, tento den jsem tam byla od 13:00 hod do 18:00 jen kvůli tomu abych složila akontaci(úplně nesmyslné, ale budiž) :-( Přijela jsem do Olomouce 23.2.2021 cca v 17.00 hod, měla jsem sebou mechanika a kontrolovali jsme vůz, zdálo se mu že jsou chycené vstřiky a jelikož jeden vstřik se pohybuje kom 16 000 kč tak jsem řekla ,že to nebudu riskovat a vůz si tedy nevezmu, protože budu splácet 190 000 kč tak auto aspon 5 let musí být bez velkých investic. Chtěla jsem vrátit tedy akontaci a řekli mi ,že mi nic nevrátí, a peníze byly použity na převoz vozidla. A pokud mám problém tak mám přijet zítra až tady bude manažer a řešit to s ním, přitom to s ním konzultovali po telefonu.
Nelíbí s mi tohle jednání, počkám jak se mi vyjádříte k dané stížnosti a podle toho se rozhodnu předat to na patřičná místa.
S pozdravem Zdenka Boufelgha
VW TIGUAN 1,4 110 KW ROK VÝROBY 2008
ŽÁDÁM O VRÁCENÍ AKONTACE VE VÝŠI -2000 KČ NA ÚČET 1173093123/0800
AKONTACE BYLA ZAPLACENA 21.2.2021 NA POBOČCE AUTO ESA OLOMOUC.
V PŘÍPADĚ BUDU NUCENA TO PŘEDAT JINÝM ORGÁNŮM,PROTOŽE V DNEŠNÍ DOBĚ OKRÁDAT LIDIT JE TRESTNÉ.
ČETLA JSEM NA VÁS RECENZE NYNÍ A MÁTE VÍCE NEGATIVNÍHO NEŽ POZITIVNÍHO,ALE NYNÍ UŽ VÍM A TO JSEM SI CHTĚLA VYBRAT JINÉ AUTO ,ALE ZA TĚCHTO PODMÍNEK URČITĚ NE.
DĚKUJI
|
Tweet |
Pokud bylo mezi stranami ujednáno, že záloha složená spotřebitelkou je vratná i v případě, kdy nebude uzavřena smlouva, pak je společnost povinna se tímto řídit. Přitom je nerozhodné, zda bylo ujednání o vrácení zálohy provedeno ústně nebo písemně, daný slib stranu zavazuje bez ohledu na formu jeho provedení (§ 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku a § 559 občanského zákoníku).
Nebylo-li mezi stranami ujednáno nic zvláštního, resp. bude-li se společnost bránit tím, že žádné ujednání o (ne)vrácení zálohy vůbec neproběhlo, pak se bude vrácení zálohy řídit zákonným režimem. V zákonném režimu má spotřebitel nárok na vydání zálohy i tehdy, pokud nakonec smlouvu neuzavře. Záloha totiž ze zákona nemá zajišťovací ani sankční funkci a v případě, kdy nedojde k uzavření smlouvy, se stává bezdůvodným obohacením na straně společnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.