Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 23.11.2020 jsem si objednala zboží pod č.obj. 2011230741009518 a ihned zaplatila částku Kč 2 262,-. Do dnešního dne 25.2.2021 jsem neobdržela zboží, které mělo být dodáno do 15-25 dní od objednávky. již 5x (15.12.2020, 22.12.2020, 7.1.2021, 18.1.2021, 22.2.2021)jsem u společnosti reklamovala a žádala zaslání zboží nebo vrácení uhrazené částky. Do dneška mi nedorazilo zboží ani peníze zpět. Jelikož jsem původně měla objednané zboží na vánoce 2020, žádám navrácení uhrazené částky.
Děkuji,
Eva Palatková
INBIKE Zima Cyklistické rukavice Rukavice na horská kola Horská cyklistika Protiskluzový Zahřívací Prodyšné Ter Emen Celý prst Akvitita a sport Terry Cloth Síťování Silikonový gel Černá Červená ModráINBIKE Zima Cyklistické rukavice Zahřívací Prodyšné Ter Emen, Black Size: XXL Quantity: 1 Cost: CZK Kč460;cyklistická pánská bunda #5409045, color: Black Size: XL Quantity: 1 Cost: CZK Kč690; černý batoh #7123229, Color: Grey Size: 10L Quantity: 1 Cost: CZK Kč529,-; dámské cyklistické šortky #4002294, Color: Pink Size: L Quantity: 1 Cost: CZK Kč230,-
Prosím o okamžité odeslání zboží nebo o vrácení celé zaplacené částky 2.262,- Kč
|
Tweet |
Uhradil-li spotřebitel kupní cenu za zboží, má prodávající povinnost dodat zboží ve sjednaném termínu a na určené místo. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.