Společnost


STUDENT AGENCY k.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48785Nevrácení částky za zaplacené letenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2021, před 4 lety

Kateřina Klapcová

Znění stížnosti

Dobrý den, již od února loňského roku řeším navrácení financí za zakoupené letenky od společnosti student agency, kdy z důvodu covid byl zrušen náš let, což jsme s předstihem 1 měsíce řešili, avšak dodnes bez úspěchu. Z důvodu zrušení našeho letu jsme žádali o vrácení platby za letenky, která proběhla již v 11 měsíci roku 2019, ale ani po roce urgencí nám nebyly platby navráceny, stále jen výmluvy. Dle TAP byla refundace vyřízena již v 8 měsíci 2020, v 9 měsíci 2020 nám úřad civilního letectví přiznal navrácení plateb, ale společnost student agency se stále odvolává na vyčkávání ze strany TAP airlines. Celková komunikace byla otřesná, kdy jsme se ze začátku komunikace setkali s okamžitým zamítnutím našeho nároku na vrácení, s přechodem k možnosti voucheru, následně navrácení 40% ceny našich letenek (za 25.000,- na které se skládala celá rodina) a nyní ticho po pěšině. Nejde to telefonicky ani formou emailu, stále stejná písnička ohledně čekání na aerolinky TAP. Již přes rok zadržují naše finance, byť jsme je opakovaně urgovali pro navrácení peněz, dokládali jsme kopie konverzací, plateb, letenek... Finálně jsme dosáhli pouze toho, že s námi komunikuje stále stejná konzultantka reklamačního oddělení, která nás stále odbývá stejným vyjádřením, je to v řešení. Ano je to v řešení, posledních 12 měsíců. Bojíme se že zkrachují dříve, než nám navrátí naše finance, na které jsme se tvrdě dřeli a v rámci rodiny skládali a nyní je z dárku pouze otřesné žadonění o vrácení vlastních peněz, které si sprostá společnost nechutně přivlastňuje, bez jakéhokoliv nároku na uskutečněné služby.


Produkt

neuskutečněný let el. číslo letenky 0479597504773


Požadované řešení

navrácení platby za letenky el. číslo letenky 0479597504773, rezervace BQJZ5U, let praha-miami 9.5.2020


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2021 13:16, před 4 lety

Cenu letenek je třeba nárokovat přímo u letecké společnosti, společnost STUDENT AGENCY, k.s. vystupuje v tomto vztahu patrně pouze jako zprostředkovatel. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").

Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.

Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době. Poskytnutí pořizovací ceny letenky může spotřebitel žádat i za tu část cesty, která byla již uskutečněna cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího [čl. 8 odst. 1 písm. a) Nařízení].

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 16:41, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.