Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
v loňském roce tj. 2020, jsme si zakoupili zájezd od CA Invia do Egypta, která nám zprostředkovala nákup zájezd od CK Eti CZ. Vzhledem k tomu, že nebylo možné odcestovat kvůli vládním nařízením, obdrželi jsme voucher v hodnotě 13.722,- Kč. Zakoupeno online přes pobočku v Ostravě. Bohužel se na nás nevztahoval tzv. lex-voucher. Chtěli jsme storno (i za poplatek), které nám bylo schváleno, následně nám však bylo zamítnuto, že nelze stornovat.
S voucherem jsme tedy byli nuceni souhlasit. Cestovní agenturou Invia byla stanovena podmínka, že bude nutné zakoupit opět zájezd u CA Invia a opět zájezd od CK Eti CZ. Již od ledna 2021 se marně snažíme uplatnit voucher. CA Invia však žádné zájezdy od CK Eti CZ nenabízí. Informovali nás, že zájezdy budou nabízet. Ale kdy? Voucher má platnost do října 2021. Dovolenou si musíme naplánovat. zakoupit zájezd dopředu. Nemůžeme odcestovat ze dne na den.
Bohužel se stále nic neděje a na naše dotazy reagují pouze tak, že předají na patřičná místa (zřejmě vedení spol.). Již dva měsíce urgujeme vyřízení. Jednoduše nemůžeme si zakoupit zájezd, jelikož žádný v nabídce není. Navrhovali jsme, že přistoupíme i na to, že si zakoupíme zájezd od jiné CK, který CA Invia nabízí. Opět bylo někomu předáno, ale nikdo se neozývá. Pracovnice pobočky v Ostravě p. Ing. Markovičová stále jen píše že předala naši stížnost, ale že vyjádřit se k tomu nemůže. Že musíme počkat až se nám ozvou sami. Kdo? Kdy? Nevíme. Můžete nám prosím pomoci s řešením tohoto sporu?
Děkuji Hrubá Vendulka
č. obj. 6887479
Nyní již požadujeme nejlépe vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud se měl zakoupený zájezd konat v jiném období, než v termínu zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020, skutečně se na něj nevztahuje zmíněný "lex voucher" (zákon č. 185/2020 Sb.).
V případě zájezdů, které se v souvislosti s epidemií koronaviru nemohly konat a neměly být zahájeny ve výše zmíněném období (tj. nevztahuje se na ně tento zákon), není možné, aby pořadatel spotřebiteli vystavil svůj "vlastní smluvní typ voucheru". Vynaložené náklady je spotřebiteli možné vyplatit pouze ve formě peněžních prostředků, neudělil-li by k jiné formě výslovný a informovaný souhlas.
Pokud byl spotřebiteli vnucen pořadatelem jeho "vlastní smluvní typ voucheru" a spotřebitel nebyl informován o možnosti ho odmítnout, resp. byl informován, že ho odmítnout nemůže, mohl by spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl, a proto je uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval "vlastní smluvní typ voucheru") v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.