Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#48800Nevyplacená většinová částka přeplatku pojistného zaniklé pojistky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2021, před 4 lety

Lubomír Žádník

Znění stížnosti

Dobrý den,
v listopadu 2009 došlo k zániku pojistné smlouvy č. 6613933819, nicméně každý měsíc, až do ledna 2021 přicházely pojišťovně platby 57Kč měsíčně(byly placeny zaměstnavatelem přímo ze mzdy(tato částka byla vidět i na výplatní pásce) a bohužel nedošlo k jejich zastavení). Až 5.2.2021 mne pojišťovna kontaktovala e-mailem, abych zrušil tyto platby a ve stejném e-mailu tvrdila, že vrátí přeplatek na účet. Pro jistotu jsem kontaktoval svého pojišťovacího poradce a ten sepsal žádost o vrácení přeplatku na můj účet. Na účet však přišlo pojistné jen za poslední 4 roky, tj. 2736Kč, tudíž chybí zaplacené pojistné za zbylé období, což činí 4959Kč.Po stížnosti mi bylo 26.2.2021 e-mailem sděleno, že mi byly vyplaceny platby za poslední 4 roky a u starších plateb byla uplatněna námitka promlčení. Nám ovšem za to, že je to v rozporu s dobrými mravy, nehledě k tomu, že služeb této pojišťovny (předtím České pojišťovny) využívá naše rodina již více než 30 let a tento přístup k letitému klientovi je více než neseriozní. Pokoušel jsem se kontaktovat pojišťovnu telefonicky(e-mailový kontakt pro tyto případy nikde neuvádí), ale opakovaně je infolinka obsazená, proto se obracím na vás.


Produkt

Pojistná smlouva


Požadované řešení

Vrácení celého nevyplaceného přeplatku pojistného


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2021 11:26, před 4 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele z právního důvodu, který odpadl, jedná se podle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Právo na vydání bezdůvodného obohacení se promlčí nejpozději za 10 let ode dne kdy k tomuto bezdůvodnému obohacení došlo. To znamená, že nárok na vydání bezdůvodného obohacení za duben 2014 se promlčí v dubnu 2024.

Tudíž všechny platby, které byly provedeny do roku 2011 podléhají promlčení a spotřebitel má nárok žádat navrácení peněžních prostředků odeslaných na účet podnikatele od března 2011.

Výše uvedené neplatí, pokud se spotřebitel dozvěděl o zániku závazku, v takovém případě promlčecí lhůta běží 3 roky od doby, kdy se spotřebitel o zániku závazku dozvěděl.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.3.2021 06:12, před 4 lety

Vážený pane Žádníku,

děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem

Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.

Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.3.2021 16:54, před 4 lety


Lubomír Žádník

Hodnocení:

Komentář: Zbylá část přeplatku pojistného mi byla v plné výši pojišŤovnou obratem vrácena. Děkuji dTestu za pomoc.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
18.3.2021 17:05, před 4 lety

Děkujeme stranám za součinnost a smírné vyřešení sporu. Stížnost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.