Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Po objednávce 4ks chytrých zigbee žárovek jsem zjistil že 2 z nich byly omylem zaslány v chybné variantě, tyto dva kusy jsem poslal na reklamační s jasným oddůvodněním, že bylo zasláno jiné než vyžádané zboží a čekal hladký průběh. Bohužel lidl následně potvrdil přijetí jen jedné z těchto chybných variant a k vrácení peněz za tu drouhou se nemá. V balíku který jsem nechal poslat zpět byly docela určitě obě, je tedy možné že druhou vyhodili omylem s obalovým materiálem uvnitř bedny pokud ji tam údajně nenašli. Jak v takové případě postupovat ? Lze se vůbec domoci úspěšné reklamace obou žárovek nebo se mám smířit s tím že je to slovo proti slovu, na odeslaný obsah balíku svědky nemám a mám tedy smůlu ? Děkuji za informaci.
Chytré žárovky Zigbee 3.0 4 kusy z toho 2 doručeny v chybné variantě
požadovaným řešením je vrácení peněz za obě chybně doručené žárovky které jsem OBĚ zaslal zpět.
|
Tweet |
Skutečnost, že bylo zasláno určité zboží v určitém množství - ať už v rámci reklamace (§ 2161 a následující občanského zákoníku a § 19 zákona o ochraně spotřebitele), nebo v rámci odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku (§ 1829 občanského zákoníku) - bude prokazovat spotřebitel.
Může tak učinit např. svědeckou výpovědí, nahrávkou, lze poukázat na hmotnost zásilky (nicméně to bude v případě hmotnosti žárovek pravděpodobně problém) a dalšími možnými prostředky.
Pokud spotřebitel důkazní materiál nemá, může se při komunikaci se společností odkázat na § 7 občanského zákoníku, přičemž společnost by mohla vzít v uvážení na jedné straně stojící spokojenost zákazníka, a na druhé straně stojící jeden sporný kus zboží určeného k reklamaci, resp. k navrácení v rámci odstoupení od smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.