Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dvě objednávky nanoroušek provedené přes eshop ochrannerousky.cz provozovaný společností Viralia:
Kód objednávky: 548936 Datum: 23.2.2021. Tato objednávka učiněná na firmu! Zaplacená předem převodem okamžitě po odeslání objednávky! Přišlo automatické oznámení o přijaté platbě, přišla dokonce i faktura a informace o tom, že se objednávka vyřizuje. Zboží bylo dle stránek skladem a dodání mělo proběhnout do 25.2.2021.
Kód objednávky: 548795 Datum: 23.2.2021. Tato objednávka byla soukromá, naštěstí s placením dobírkou. Ovšem také bylo všechno zboží psané "skladem" a dodání mělo proběhnout do 25.2.2021.
Jediné, co jsme obdrželi, byly e-maily potvrzující přijetí objednávek s tím, že na vyřízení objednávky se pracuje. U objednávky na firmu s placením fakturou předem přišlo obratem(!) i upozornění, že platba je stále neuhrazená (skutečně doslova minutu po odeslání objednávky na eshopu!). Zboží stále nepřišlo a nepřišlo ani žádné avízo od dopravce, že by případně zásilka byla již na cestě. Mobil uvedený na faktuře a v obch.rejtříku je vypnutý a hlásí, že hlasová schránka uživatele je plná a nelze mu zanechat vzkaz. Požadujeme, aby dodavatel komunikoval, dodal zboží nebo vrátil peníze z předem uhrazené objednávky!
Kód objednávky: 548936 Datum: 23.2.2021 a Kód objednávky: 548795 Datum: 23.2.2021
Chceme dodat objednané zboží nebo férově vrátit peníze.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.