Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 15.3. 2014 jsem si v obchodě Deichmann v Ostravě zakoupila nízké kozačky (vysoce módní obuv) v hodnotě 999 Kč. Nosila jsem je asi do června a potom od září do listopadu (tedy celkem asi 5 měsíců), protože to jsou pro mě boty na období jaro, podzim. Nyní na podzim jsem si všimla, že na obou botách se mi zespodu na patě udělala díra. Boty jsem tedy šla vyreklamovat. Paní prodavačka začala sepisovat reklamační protokol, dokonce něco konzultovala i s druhou prodavačkou a až nakonec mi oznámila, že mou reklamaci zamítá. Jako důvod uvedla to, že jsem s nimi moc chodila už když závada byla vzniklá a že si za to asi můžu sama. Přitom jsem reklamaci šla vyřídit hned, jak jsem si všimla, že na botách díry jsou. To jsem jí také oznámila. Ona mi odpověděla, že mě chápe, ale že je jí to líto a reklamaci zamítne. Takže mě sice chápe, že za to asi nemůžu, ale stejně reklamaci zamítne. Od známých vím, že toto jsou teď asi běžné praktiky Deichmannu, prostě vám řeknou, že jste v botách moc chodili a reklamaci vám zamítnou. Možná by všichni měli praktikovat chůzi naboso :) Protože když si koupím boty za skoro 1000 Kč (což je pro mě jako pro studenta peněz dost), tak čekám, že vydrží a když ne, tak aspoň dostanu náhradu a ne takové chování ze strany prodávajícího. Do reklamačního protokolu dokonce paní prodavačka uvedla jako způsob vyřízení reklamace požadovaný spotřebitelem OPRAVA, přitom se mě vůbec na nic nezeptala. Nevím, proč tedy zdržovala sebe i mě. S pozdravem nespokojený zákazník
11108003/38 Nízké kozačky
Vrácení peněz
|
Tweet |
Vada by měla být posouzena odborně. Spotřebitelka by obuv neměla používat po výskytu vady, aby nedošlo k jejímu rozšíření. Zamítl-li však prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, která nebyla ovlivněna následným užíváním obuvi. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Do šesti měsíců nese důkazní břemeno prodávající, který by měl prokázat, že reklamovaná vada nebyla přítomná na zboží při převzetí.
Vážená paní Zámoravcová,
děkujeme za Váš podnět i za zpětnu vazbu.
Rádi bychom nechali celou záležitost prověřit, proto prosíme o doplnění informací: na které z ostravských prodejen Deichmann byla obuv reklamována a číslo reklamačního protokolu na náš kontaktní e-mail service-cz@deichmann.com.
Předem děkujeme,
s přátelským pozdravem
Váš Deichmann tým
Dobrý den, email jsem odeslala.
S pozdravem Dagmar Zámoravcová
Společnost Deichmann nám sdělila, že záležitost byla prošetřena a následně vyřešena. Spotřebitelka nám ovšem již další komentář neposkytla. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.