Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
V loňském roce jsme s manželkou vyhlásili insolvenci. Měl jsem paušál u firmy Vodafone CZ. Tuto skutečnost jsem volal na linku Vodafonu ještě v době,kdy měli čas se přihlásit s mým nedoplatkem za služby cca 2tis korun a chtěl jsem zrušit smlouvu. Operátor mi sdělil,ze dluh musím přihlásit sám nebo nás insolvenční správce,což byla klamavá informace číslo jedna a ze mi smlouvu nemůže zrušit,dokud to nezaplatim,což byla klamava informace číslo dvě . Když jsem volal našemu správci jak jsem pochodil,oznámil mi,ze nemám nic platit.
Tak jsem to neřešil.
Další dva mesice se stále nic nedělo a dluh narůstal. Tak jsem psal e-maily a vysvětloval mou situaci. Doba pro přihlášení věřitelů v insolvenci skončila a já byl bezradny. Za nějakou dobu se mi ozvala vymahaci firma,která po mě chtěla zaplatit 7tis za dluh u Vodafonu. Té jsem všem vysvětlil a podložil důkazy a komunikaci a ten raději dluh vrátil zpátky Vodafonu k prošetření. Začal další boj přes e-maily s Vodafonem. Nakonec uznali,ze operátor jednal chybně,ale přišli s tím,ze ti byla vlastně moje blbost,protože mi kdesi v nějakých zprávách v samoobsluze psali,ze mám zrušit smlouvu písemnou formou do 30dnu,což mi mohli říct ale už dávno a chtěli po mě doplatit přes 9 tis za paušál za celou tu dobu,co jsem to řešil.
Splátkový kalendář mi nebyl umožněn a teď po mě dluh vymáhá jiná firma,která ho chce zaplatit do 4mesicu. Jsem zoufalý. Jsem v insolvenci a nechci žádné potíže,navíc je doba covidova,ve které jsme všichni rádi,ze máme na živobytí.
Neoprávněný dluh
Jak se bránit
|
Tweet |
Podle všeobecných obchodních podmínek (dále jen "OP") společnosti Vodafone Czech Republic a.s. (publikovaných na webových stránkách https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1369/vseobecne_podminky.pdf) má společnost možnost smlouvu vypovědět, pokud je proti spotřebitelovi zahájeno insolvenční řízení (čl. 4 odst. 5 písm. b) OP). Toto právo ale není společnost povinna využít (smlouva automaticky nezaniká).
Pokud ale spotřebitel kontaktoval společnost s požadavkem na ukončení smlouvy (z popisu stížnosti vyplývá, že spotřebitel neměl v úmyslu nadále služby společnosti využívat), mohlo by se takovéto jednání spotřebitele považovat za výpověď smlouvy v souladu s čl. 4 odst. 2 OP (výpověď lze podat i telefonicky). K zániku smlouvy by dle čl. 4 odst. 3 OP došlo nejpozději do 30 dnů ode dne učinění výpovědi.
Ve vztahu k insolvenčnímu řízení bude rozhodné, kdy společnost se spotřebitelem uzavřela smlouvu. Pokud byla smlouva uzavřena ještě před úpadkem spotřebitele (z insolvenčního rejstříku vyplývá, že úpadek nastal 12. 5. 2020), měla společnost všechny své pohledávky z této smlouvy přihlásit do insolvenčního řízení (a to i ty, které ještě nebyly splatné). Pokud tak neučinila, její pohledávky nelze v rámci insolvenčního řízení uspokojit. Splní-li navíc spotřebitel podmínky oddlužení a soud jej osvobodí od placení zbylých dluhů, nemůže se společnost této své pohledávky již v budoucnu domáhat soudní cestou.
Jelikož ale neznáme všechny detaily případu, doporučujeme spotřebitelovi, aby se obrátil na svého insolvenčního správce a celou věc s ním konzultoval.
Dobrý den, paní Korbová, daná záležitost a komplikace mě velmi mrzí. Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/. Nebo písemně poštou na Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Přes reklamační oddělení společnosti Vodafone CZ jsme se po několika měsících domohli přezkoumání mého případu,OPĚT a nakonec ni dlužnou částku snížili na doplatek 3tis. korun za slevu na přístroj,na kterou prý mají ze zákona právo a nějaký doplatek paušálu,který jsem v té době byl ještě nucen využít neboť mi nepřevedli tel.číslo na dobíjecí a smlouva běžela dál.
Ve výsledku jsem spokojen,že celková částka je aspoň poloviční oproti té,kterou chtěli zaplatit,ikdyž jsem jim už nějakou část uhradil.
Nebýt ale Vás,tak se podle mě ničeho nedomůžu,tímto děkuji.
Dobrý den, paní Korbová, jsme rádi, že se danou záležitost podařilo dořešit. Děkuji za pochopení a spolupráci. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky