Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
zakoupila jsem v obchodě Okay v Kladně kuchyňskou linku, dle výběru na webových stránkách, nebyla v obchodě k nahlédnutí. Linka měla v popisu pracovní desku v délce 260x3cm.Konzultovala jsem s prodavačkou, zda je opravdu délka 260cm.Odpověď zněla, že ano. Zaplatila jsem zboží,dovoz, montáž včetně spotřebičů. Byla dodána linka s pracovní deskou v délce 200cm.Krátká prac.deska. Před dodáním jsem zaslala dotaz na firmu Okay, jaká je délka prac.desky? Odpověď zněla přes e mail, že linka není na skladě a nemohou změřit.Na druhý dotaz odpověď žádná.29.1.21 byla linka dodána, smontovány skřínky, spotřebiče ne. Vedoucí na prodejně v kladně moji reklamaci uznal za oprávněnou a předal do Prahy na reklamaci.14 dní žádná odezva. Opakovaně jsem reklamovala telefonicky v Kladně a přes e mail v Praze. Před týdnem z reklamací nabídla paní 10% z ceny linky kompenzaci což činí 1590Kč.Za vše jsem zaplatila 23000kč.Žádala jsem opakovaně o telefonický rozhovor, abychom se domluvily. Na kompenzaci jsem nepřistoupila. Odpověď přišla 19.2, dodáme cca za 14dní pracovní desku. Nejsem spokojena s jednáním, mám zaplacené zboží s dodáním a montáží, což není splněno. Nemám ani jistotu, že dojde k montáži dřezu, pracovní desky a varné desky, jak je zaplaceno. Mimo jiné, motážník doporučil, ať si koupím v pracovní desku v Baumaxu v Kladně.
Kuchyňská linka Maya v délce 260cm,bílý lesk.Nabízí se nadále včetně pracovní desky 260x3cm
Požaduji dodat pracovní desku v délce 260cm, dokončit montáž komplet. Vzhledem k jednání firmy, nemohu dokončit rekonstrukci bytu, oddaluji řemeslníky a tím vznikají další náklady. Reklamace není vyřízena a pokud bude trvat déle než do 5.3.21,chtěla bych odstoupit od smlouvy, zboží vrátit a požaduji vrátit peníze v plné výši.
|
Tweet |
Pokud zboží nesplňuje předem sjednané vlastnosti a požadavky právních předpisů nebo nehodí-li se věc plně k účelu, ke kterému se obvykle používá, má tato věc vadu (§ 2161 odst. 1 občanského zákoníku). Je-li věc vadná, může spotřebitel uplatnit v rámci reklamace nároky z vadného plnění.
Spotřebitel může požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit (§ 2169 občanského zákoníku).
Reklamace musí být vyřízena zásadně do 30 dní od jejího uplatnění, jinak se jedná dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele o podstatné porušení smlouvy, které zakládá spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku, spotřebitel je povinen podnikateli umožnit dispozici s věcí (umožnit mu ji vyzvednout a odvést, popř. mu ji na náklady podnikatele odeslat).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.