Společnost


České úspory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48842Nárok na úhradu smluvní pokuty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.02.2021, před 4 lety

Jana Schmidtmayerová

Znění stížnosti

Dobrý den,
já a můj přítel jsme uzavřeli každý smlouvu se společností České úspory s.r.o. Asi po 5 měsících přišla SMS, že na základě podepsané přihlášky k zajištění dodavatele, nám pro daná odběrná místa vybrali společnost Lama Energy a produkt Flexi. Od společnosti Lama Energy už jsem jednou odešla a tak jsem společnosti České úspory oznámila, že k Lama Energy přejít nehodláme. Dostala jsem odpověď, že pokud nepřejdeme, vystavujeme se sankcím (ve smlouvě je opravdu uvedeno toto: "Jako zákazník se zavazujete po celou dobu trvání této smlouvy jednat tak, aby mohla být smlouva s dodavatelem uzavřena a plněna. Zejména se zavazujete vybranou smlouvu s dodavatelem naším prostřednictvím uzavřít, zahájit odběr energie od tohoto dodavatele, neučinit žádné jednání směřující k ukončení smlouvy s dodavatelem do uplynutí 15 dnů ode dne zahájení odběru od tohoto dodavatele...pokud nedodržíte podmínky této smlouvy ... zavazujete se zaplatit nám smluvní pokutu ve výši 5.000 Kč za každé jednotlivé porušení v každém jednotlivém odběrném místě, kterého se porušení povinnosti týká...tuto smlouvu sjednáváme na dobu neurčitou...zánik smlouvy nemá vliv na Vaši povinnost uhradit smluvní pokutu... pokud k porušení povinnosti utvrzené smluvní pokutou došlo z Vaší strany před ukončením této smlouvy). Okamžitě jsme sepsali výpovědi našich smluv spolu s odvoláním plné moci a odeslali je doporučeně dne 27.1.21 společnosti České úspory. Přijetí nám potvrdili ke dni 4.2.2021. Datum, kdy nám smlouva končí, nám ale sdělit odmítli, předpokládám, že to bude 30.6.2021? Nedávno jsme obdrželi 5 smluv, všechny na Lama Energy a produkt Flexi. Odběry mají začít 1.5.21, 1.9.21, 13.10.21, 1.1.22 a 1.2.22. Smlouvy s Lama Energy chceme vypovědět dle §11 odst. 3 energet. zákona. Bojíme se však smluvních pokut ze strany společnosti České úspory, případně i Lama Energy. Můžou nám České úspory udělit nějakou pokutu, pokud porušíme jejich smlouvu, tj. nezačneme odebírat energie od Lama Energy, vypovíme smlouvu s Lama Energy atd. po 30.6.2021, kdy s nimi smlouva oficiálně skončí? Mají vůbec nárok na nějakou pokutu i pokud vypovíme smlouvy s Lama Energy okamžitě, pokud přihlédneme k okolnostem, za jakých to bylo uzavřeno? Vadí nám, že nám vybrali tuto společnost a podepsali za nás smlouvy, aniž by se nás zeptali, nemohli jsme si smlouvu s Lama Energy před podpisem ani přečíst, dále nesouhlasíme ani s produktem Flexi, raději bychom měli fixní cenu. Ptala jsem se i na způsob, jak tuto firmu vybrali a prý na to nemám nárok, protože to není veřejné. Cítíme se být podvedeni. Ujišťovali nás, že se podpisem přihlášky k ničemu nezavazujeme a pokud nebudeme chtít, k vybranému dodavateli přecházet nemusíme a můžeme zůstat u stávajícího.


Produkt

Přihláška k zajištění dodavatele energií a dalších služeb


Požadované řešení

Možnost odstoupit od sjednaného dodavatele Lama Energy bez případných sankcí jak ze strany společnosti České úspory, s.r.o. , tak ze strany společnosti Lama Energy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2021 15:28, před 4 lety

Společnost České úspory s.r.o. je v tomto vztahu patrně zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem (společností LAMA energy a.s.).

Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a České úspory s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele (bez ohledu na to, zda si návštěvu podnikatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit zásadně do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Účinnost odstoupení od smlouvy je účinné dnem doručení společnosti (tedy 4. 2. 2021)

Co se týče smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a LAMA energy a.s. (dodavatelem energií), platí že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle nás jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. Protože se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory, která se týká dodávky energií, spotřebitel má právo od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit (bez udání důvodu). Pokud tuto lhůtu není možné stihnout, má spotřebitel jinou možnost - v souladu s § 11a odst. 3 energetického zákona vypovědět smlouvu bez sankce do 15 dnů po zahájení dodávky.

Pokud by byla smluvní pokuta sjednána ve smlouvě samotné, i tak podléhá korektivu tzv. určitosti. Každé ujednání o smluvní pokutě totiž musí být přezkoumatelné z hlediska přiměřenosti výše smluvní pokuty (při posouzení přiměřenosti smluvní pokuty je rozhodná doba sjednání dohody o smluvní pokutě a posouzení přiměřenosti smluvní pokuty ke konkrétní povinnosti, a nikoliv až následně při porušení konkrétní povinnosti). Je-li povinnost hradit smluvní pokutu sjednána příliš obecně, není možné identifikovat, k porušení které (konkrétní) smluvní povinnosti se smluvní pokuta vztahuje – a tedy nelze ani určit, zda je přiměřená, nebo nikoliv. Nejvyšší soud (NS 23 Cdo 4281/2011) proto dovodil, že je taková smluvní pokuta neplatná.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pokud jde o mimosoudní řešení sporu s dodavatelem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2021 13:43, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.