Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48852Smluvní pokuta za objednávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2021, před 4 lety

Vlasta Škaloudová

Znění stížnosti

Dobrý den,
jsem 80-letá důchodkyně z Prahy, která na podzim roku 2018 bohužel pustila do bytu obchodní zástupkyni České srovnávací, s.r.o. z důvodu nabídky levnější energie. Následně jsem podepsala jeden dokument-plnou moc na aukce energií, již přesně nevím a začal kolotoč neuvěřitelných událostí. V průběhu roku 2019 se nedělo celkem nic až v polovině roku 2020 mě oslovil písemně stávající dodavatel energií, že obdržel žádost od General Energy, a.s. o výpovědi mé smlouvy. Osobně i písemně jsem kontaktovala svého stávajícího dodavatele energií s tím, že zůstávám dále jejich zákazníkem a ukončím veškerou spolupráci s Č.srovnávací. Byla jsem jen upozorněna, abych ukončila smluvní závazky k GE, nebyla jsem si vědoma jakékoli podepsané smlouvy, vyžádala jsem si proto doklady k zaslání a tam jsem zjistila, že asi 3 podpisy nejsou moje, pouze jeden na plné moci. Podala jsem požadavek na ukončení smlouvy u General Energy, a.s., smlouva byla ukončena ve 2/2021, zrušila jsem i objednávku u ČS, ovšem tento týden jsem dostala od ČS, s.r.o, fakturu na smluvní pokutu za porušení objednávky. Nevím, co mám dělat, jak dále postupovat, prosím, poradíte mi?
V. Škaloudová


Požadované řešení

Storno faktury z 19.2.2021 od České Srovnávací, s.r.o. na částku 5000,- Kč!
Nemám jako důchodkyně peníze nazbyt.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2021 15:52, před 4 lety

Vycházíme z předpokladu, že vymáhaná částka má charakter smluvní pokuty. Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena.

Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné - tzn. listiny, na níž spotřebitel připojuje svůj podpis. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Jinými slovy, smluvní pokutu by v takovém případě spotřebitel nebyl povinen platit.

Pokud by byla smluvní pokuta sjednána ve smlouvě samotné, i tak podléhá korektivu tzv. určitosti. Každé ujednání o smluvní pokutě totiž musí být přezkoumatelné z hlediska přiměřenosti výše smluvní pokuty (při posouzení přiměřenosti smluvní pokuty je rozhodná doba sjednání dohody o smluvní pokutě a posouzení přiměřenosti smluvní pokuty ke konkrétní povinnosti, a nikoliv až následně při porušení konkrétní povinnosti). Je-li povinnost hradit smluvní pokutu sjednána příliš obecně, není možné identifikovat, k porušení které (konkrétní) smluvní povinnosti se smluvní pokuta vztahuje – a tedy nelze ani určit, zda je přiměřená, nebo nikoliv. Nejvyšší soud (NS 23 Cdo 4281/2011) proto dovodil, že je taková smluvní pokuta neplatná.

A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2021 13:39, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.