Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#48880Odstoupení od kupní smlouvy pro opakovanou vadu televizoru: Sony KDL - 32 WE 615

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 13 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2021, před 4 lety

Miroslav Novotný

Znění stížnosti

Dne 6.4. 2018 jsem v provozovně Electro World s.r.o. Čestlice, v ulici U Makra 123, PSČ 251 70 koupil televizor zn. Sony KDL - 32 WE 615 s prodlouženou roční zárukou č. 6600003057 za 8501 Kč (viz kopie kupního dokladu). Od počátku nákupu televizoru se stávalo, že se z ničeho nic smazala veškerá data i s nastavenými kanály TV a někdy celá TV skolabovala a dala se do továrního nastavení. Mnohokrát v provozovně Elektro World v Čestlicích ji odborní pracovníci uváděli do správného režimu. Dne 25.1.2019 byl televizor přijat po mé reklamaci do servisní opravy (viz reklamační protokol č. R 000275786 ( viz příloka č. 1). Ale i po opravě se tyto závady objevovaly stále. Například 11.2. 2020 viz reklamační protokol č. R 000360983 ( viz příloka č. 2) nebo 22.10. 2020, viz reklamační protokol č. R 000412920 - viz (příloha č. 3).
Reklamační protokoly - přílohy, možno doložit ( kopií reklamačního protokolu nebo přílohou v emailu)


Produkt

televizor zn. Sony KDL - 32 WE 61; prodlouženou roční zárukou č. 6600003057.


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz na můj bankovní účet č. 0598247023/0800


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2021 13:08, před 4 lety

Zákonná záruka podle § 2165 občanského zákoníku činí 24 měsíců od převzetí zboží.

Smluvní záruka, tzv. záruka za jakost podle § 2113 a násl. občanského zákoníku, je zcela dobrovolná a výrobce ani prodejce nemá povinnost ji poskytovat. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami.

Od smlouvy bude tedy možné odstoupit jen pokud je tato možnost ujednána v rámci smluvní záruky za jakost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2021 16:21, před 4 lety

Dobrý den,
V zákonné záruční době 24 měsíců od převzetí zboží nebyl splněn nárok na odstoupení od kupní smlouvy, proto Vám byl výrobek vždy opraven.
Při uplatnění následujích reklamací v rámci prodloužené záruky společnosti Electro World s.r.o. jsou reklamace řízené dle všeobecných obchodních podmínek prodloužené záruky. Při reklamacích nevznikl nárok k vrácení kupní ceny a z tohoto důvodu Vám byl výrobek opraven.
Děkuji,
Antonín Šíma
After Sales Service
Electro World s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 13:05, před 4 lety

Spotřebitel nás požádal o uveřejnění jeho stanoviska:

"Praha 29.3. 2021

Dobrý den,

děkuji za vyjádření ohledně mé reklamace na televizor Sony KDL - 32 WE 615 s prodlouženou roční zárukou č. 6600003057, kde požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz ( viz doporučená poštovní zásilka dne 26.1.2020). Pouze se podivuji, že k mé reklamaci se vyjadřuje pan Antonín Šíma ze servisu: After Sales Service. Já jsem uzavřel zákonnou smlouvu se společností Electro World s.r.o. v prodejně Čestlice, v ulici U Makra 123 a ne se servisem, který opravuje vadné výrobky. Myslím si, že servis může pouze dát určitý technický posudek, ale dle zákona by měl se mnou jednat Electro World s.r.o.
Když jsem volal ohledně mé poslední reklamace podanou dne 7.12. 2020 do servisu: After Sales Service, tak mně technik odborně vysvětlil v čem je problém. A na závěr mně řekl, že místo auta BMV jste si koupil TRABANTA??????. Dnes to také vím, a že je i velmi poruchový. Ptám se ale: kupoval jsem si TV Sony ( auto BMV), který podle určitého popisu a specifikace měl splňovat určité parametry a on je nesplňuje – proč mě odborní prodejci Electro World s.r.o. na to neupozornili????? Prodejci měli pouze zájem prodat nějaké zboží, natož aby zákazníkovi dali nějakou odbornou radu. Pouze měli zájem abych uzavřel „ PRODLOUŽENOU ZÁRUKU“ za 911 Kč, která je, jak potom člověk zjistí nanic. Jak vidím prodejcům (společností Electro World s.r.o. ) jde pouze o zisk, a ne o spokojenost zákazníka. Již od počátku, měla TV Sony KDL - 32 WE 615, poruchy. Z ničeho nic zmizely nainstalované kanály TV, televizor spadl do továrního nastavení, odinstalovaly se ikony – například Youtube, Neflix aj. Natož se přihlásit na internet. Je pravdou, že v provozovně Elektro World v Čestlicích ji odborní pracovníci vždy uvedli do správného režimu. Někdy jsem čekal na opravu i 1 hodinu. Ale i když to bylo v zákonné záruční době 24 měsíců, tak odborní pracovníci tyto opravy a seřízení nikdy neuznali, jako závadu a splnění reklamace. Ani neudělali záznam, že jsem tam s touto závadou byl. Prý se záruka na tyto poruchy nevztahuje. Bohužel dnes vím, že jsem měl vůči společnosti Elektro World v Čestlicích postupovat tvrději a nekompromisně.

Jsem si vědom, že válčím proti „ VĚTRNÝM MLÝNŮM“ - prodejnímu gigantu Electro World s.r.o. Vím, že jako invalidní starobní důchodce, který se stará o onkologickou manželku moc peněz nemám a tak i šance něco změnit. Pokud s vyjádřením servisního technika Electro World s.r.o se ztotožňuje i vlastník stránek „ MOJE STÍŽNOSTI“ – dTest, Obchodní inspekce a společností Electro World s.r.o , pokusím se ještě o jednu možnost.

Protože jsem dělal 15 let v jedné z nejznámější televizní společností v ČR, předám jí tyto informace. Když jsem se s nějakým problémem obrátil na tuto TV společnost, skoro vždy byla zjednána náprava. Vím, že to není záruka vyhrát nějakou právní při, ale alespoň prostřednictvím masmédií se budu snažit informovat občany, aby se velkým obloukem vyhnuli společností Electro World s.r.o. - prodejně Čestlice. Chtěl bych je varovat před neseriozním a klamavým způsobem jednání některých pracovníků této prodejny. Nebo, aby alespoň při nákupu v této prodejně byli obezřetní a nekompromisní.

S pozdravem Miroslav Novotný

PS.
Prosím o vyjádření: Vlastníka stránek „ MOJE STÍŽNOSTI“ – dTest, Obchodní inspekci a společností Electro World s.r.o z prodejny Čestlice."


K vyjádření spotřebitele doplníme několik poznámek a děkujeme za upřesnění skutkového stavu, na základě kterého můžeme poskytnout přesnější vyjádření.

1) Pokud spotřebitel reklamuje zakoupené zboží v rámci zákonné záruční lhůty, má prodávající dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost zboží do reklamačního procesu přijmout a vystavit spotřebiteli potvrzení o tom, že zboží do reklamace přijal. Teprve poté může prodejce (anebo místo něj pověřená třetí osoba, typicky autorizovaný servis atp.) v rámci reklamačního procesu reklamaci buď zamítnout, anebo jí vyhovět. Nelze však spotřebitele odmítnout už při uplatňování reklamace s tím, že na vytýkanou vadu se zákonná záruka nevztahuje. To má být posouzeno právě až v reklamačním procesu, jehož výsledkem může být buď písemně odůvodněné zamítnutí, anebo vyhovění.

Dle slov spotřebitele navíc reklamace byly fakticky řešeny, neboť televize byla uváděna do jakéhosi "plně funkčního stavu" pracovníky prodejny. Pokud by tomu tak bylo a prodejce (nebo jím pověřený servis) postupoval výše uvedeným způsobem - tzn. reklamaci formálně odmítl, ale fakticky provedl, jde o přestupek ve smyslu § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokuta za tento přestupek činí až 3 000 000,- Kč. Pokud se spotřebitel domnívá, že prodejce právě takto postupoval, může podat podnět České obchodní inspekci, která je povinna se tímto podnětem zabývat.

2) Zároveň se domníváme, že pokud společnost postupovala tak, že reklamaci fakticky přijala a vyřídila, ale nevydala o tom spotřebiteli potvrzení a reklamaci formálně nepřijala, v podstatě tím spotřebiteli odepřela možnost při třetí reklamaci (ze stížnosti plyne, že v rámci zákonné lhůty byly formálně vyřízeny pouze dvě reklamace, ačkoliv jich fakticky bylo více) od smlouvy odstoupit.

Právo vznést požadavek na odstoupení od smlouvy při třetí uplatňované reklamaci stejné vady totiž vyplývá spotřebitel přímo ze zákona. O stejnou vadu se jedná, pokud se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci (k tomu došel Nejvyšší soud ČR v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012).

Pokud byl tedy spotřebitel s žádostí o reklamaci formálně odmítnut (přičemž ale reklamace byly fakticky řešeny), máme za to, že spotřebitel by mohl namítat, že mu byla postupem společnosti způsobena škoda, kterou by mohl po společnosti dle § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, požadovat.


Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se ke stanovisku spotřebitele i k našim poznámkám vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2021 11:26, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.6.2021 14:24, před 4 lety

Vážený zákazníku,
na základě Vaší stížnosti se pokusíme poskytnout souhrnné informace.
6. 4. 2018 jste v prodejně Electro World zakoupil televizor Sony, model KDL32WE615BAEP, který jste užíval do 21. 1. 2019, kdy byla uplatněna první záruční reklamace R000275786. Druhou záruční reklamaci R000360983 jsme zaevidovali 4. 2. 2020. Jde o jediné dvě reklamace vašeho televizoru, které jsme zaregistrovali během zákonné záruční lhůty. Nevznikl tedy nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Při koupi zmíněného televizoru jste si přikoupil službu Prodloužená záruka. V rámci této služby evidujeme reklamaci R000412920 uplatněnou 19. 10. 2020, kdy Vám dle platných podmínek pro tuto záruku byla provedena oprava televizoru. Další reklamaci v tomto režimu evidujeme ke dni 7. 12. 2020 pod R00419329, kdy servisem nebyla odhalena žádná vada a přístroj byl shledán plně funkční.
Služba Prodloužená záruka podléhá pravidlům nastaveným spol. Electro World s.r.o. a nenabízí možnost odstoupení od kupní smlouvy. S kompletními podmínkami této služby je každý zájemce o její koupi seznámen. Podmínky prodloužené záruky jsou rovněž dostupné na našich webových stránkách.
Z výše uvedených skutečností každopádně vyplývá, že ve Vašem případě bylo výhodné si prodlouženou záruku přikoupit. Bez této služby by se totiž na poslední dvě reklamace nevztahovala žádná záruka a náklady spojené s diagnostikou a opravou by přesahovaly částku investovanou do prodloužené záruky.
Ve své stížnosti dále uvádíte, že některé servisní zásahy provedené na Vašem televizoru přímo v prodejně, nebyly zaevidovány a uznány jako reklamace. V této věci bychom chtěli uvést, že jako prodejce neprovádíme žádné servisní zásahy a nejsme schopni odstranit žádnou vadu na televizoru. Veškeré reklamace předáváme našim servisním partnerům. Nad rámec našich povinností jsme schopni zkontrolovat nastavení TV a případně televizor vrátit do továrního nastavení. Pokud i po správném nastavení zákazník požaduje odeslání zařízení do servisu, je to jeho plné právo. Každý požadavek na uplatnění reklamace je sepsán a následně řešen v písemné formě. Reklamovaný výrobek je předán servisnímu partnerovi a všechny servisní úkony jsou pak doloženy kompletní dokumentací, kterou zákazník obdrží v originálním vyhotovení. Je tedy vyloučeno, že bychom jakoukoliv reklamaci vyřešili přímo v prodejně a se zákazníkem nesepsali reklamační protokol.
Věříme, že jsme tímto objasnili všechny nesrovnalosti a případná nedorozumění.
Dekuji,
S pozdravem, Antonín Šíma
Electro World s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 15:25, před 3 lety

S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se k vývoji případu vyjádřit, popř. stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 13:09, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2022 12:06, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.