Společnost


Delta Division s.r.o.

Počet nahlášených stížností:231
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48881Dodání špatného zboží a odmítání vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2021, před 4 lety

Roman Pitter

Znění stížnosti

Dne 11.1.2021 jsem objednal a zaplatil boty Evolution č.38 u firmy Rivalenti (https://rivalenti.cz/produkt/damske-zimni-boty-evolution/).
Boty došly 24.2.2021 bez jakýchkoliv dokumentů a zjistili jsme, že dodaná velikost č.38 neodpovídá běžné velikosti 38, kterou manželka běžně nakupuje a používá. Stélka je 23 cm a nikoliv 24 cm.
Prošel jsem tedy na stránkách Rivalenti reklamačním postupem (postupné zadávání údajů a zaslání fotografie zboží) a firmě jsem nabídl řešení reklamace výměnou za zaslání nových bot tentokrát s číslem 40. Na to se mi z Rivalenti ozvali emailem a chtěli znovu foto bot a důkaz velikosti. Na botách bez označení výrobce je jen na podrážce č.38, jinak jsou boty bez označení. Znovu jsem proto poslal (tentokrát emailem) požadované foto a žádal též o fakturu za zaplacené a dodané zboží, protože v ruce mám jen boty a jinak od firmy Rivalenti nic kromě emailů o potvrzené objednávce.
Od té doby chtějí jen další fota s údaji o délce stélky, bot atd a jinak nereagují na můj požadavek zaslání faktury.
Nakonec jsem jim poslal email, kde jim navrhuji Odstoupení od smlouvy dle jejich Obchodních podmínek (uveřejněných na jejich internetové adrese) - žádná reakce.
Co mám teď dělat ?
Mám nárok na fakturu ? Bude to zajímat finanční úřad, že dodnes nemám fakturu za dodané zboží ?
Mohu opravdu odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodů ? Jakou formou to musím poslat ?


Produkt

Dámské zimní boty Evolution č.38


Požadované řešení

Měl jsem zájem na výměně zboží za stejné s jiným číslem velikosti (místo 38 tak 40) ale vzhledem k reakci dodavatele k problému a časové náročnosti dodání zboží, však teď už preferuji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2021 11:10, před 4 lety

Je nutné rozlišovat odstoupení od kupní smlouvy a reklamaci.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Těchto 14 dnů je určených právě k tomu, aby si spotřebitel zboží prohlédl, vyzkoušel a rozhodl se, jestli si věc ponechá, nebo ji vrátí.

Odstoupení od kupní smlouvy je spotřebitel povinen oznámit prodávajícímu do již zmíněných 14 dnů od převzetí zboží. Pokud mu prodávající neposkytl žádný formulář pro odstoupení, spotřebitel může podnikatele vyrozumět vhodným způsobem i sám (např. e-mailem nebo doporučeným dopisem).

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Reklamovat zboží spotřebitel může, pokud se na zboží vyskytuje nějaká vada.

Co se týká nároku na "fakturu", upravuje ho § 16 zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele. Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 12:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.