Společnost


G&V investment s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48889Nevyuvednutá e-shop objednávka Love2Dogs

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2021, před 4 lety

Petra Bartovska

Znění stížnosti

Dobrý den,
Po nebyzvedni a nezaplacení e-shop objednávky mi prošel úplně z jiné mail adresy e-mail (změní níže ohledně vymáhání jakési pokuty.
sms ohledně doručení zboží z firmy love2dogs nikdy nepřišla , přišla s jménem úplně nečeho jiného...

Mam to platit??? Je to vymahatelne???



Níže mail:
Vážený zákazníku,



Jelikož jste v našem internetovém obchodě Love2Dogs (https://love2dogs.eu/cs/ ) vytvořil závaznou objednávku podle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový), kterou jste poté v rozporu s tímto zákonem a našimi obchodními podmínkami, viz https://love2dogs.eu/cs/terms-and-conditions/ , se kterými jste také souhlasil při vytváření objednávky, nepřevzal, jsme bohužel nuceni po Vás požadovat uhrazení smluvní pokuty ve výši 500 Kč.



Částku 500 Kč prosím zašlete ve lhůtě do 8. 3. 2021 na náš bankovní účet: 2101278596/2010, IBAN: CZ4320100000002101278596, BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX pod variabilním symbolem: 999



Při nesplacení dlužné částky bude tato pohledávka postoupena společnosti zabývající se vymáháním pohledávek, případně bude v konečném důsledku vymáhána v exekuci.



Děkujeme za pochopení.



S pozdravem,

Tým Love2Dogs – https://love2dogs.eu/cs/


Produkt

Love2Dogs, Corial, objednavky.gvinvestment@email.cz - podezření o podvodnem jednání


Požadované řešení

Neplatit pokutu, rada ohledně toho co mám dělat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2021 10:30, před 4 lety

Dle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013 platí ohledně smlouvy uzavírané adhezním způsobem následující. Ujednání o smluvní pokutě, které stanovuje povinnost hradit smluvní pokutu v případě porušení smluvních povinností výlučně spotřebiteli a nikoliv poskytovateli služby, představuje založení významné nerovnováhy v právech a povinnostech stran a to k újmě spotřebitele. Poskytovatel nemůže rozumně očekávat, že by spotřebitel s daným ujednáním souhlasil v případě individuálního sjednání smlouvy. Dle závěrů Nejvyššího soudu ČR je takto ujednaná smluvní pokuta neplatná. Adhezní smlouva je uzavřena tehdy, pokud je jeden ze smluvních partnerů slabší smluvní stranou a pokud podmínky smluvního vztahy byly určeny jednou ze smluvních stran nebo podle jejich pokynů, aniž by slabší smluvní strana měla skutečnou příležitost obsah těchto podmínek ovlivnit. To byl velmi pravděpodobně tento případ.

Navíc dle nálezu Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě. Předpokládáme, že v řešené věci byla smluvní pokuta ujednána pouze v obchodních podmínkách.

S ohledem na výše uvedená rozhodnutí se domníváme, že ujednání o smluvní pokutě je v řešené věci neplatné (šlo-li o adhezní smlouvu), resp. neúčinné (šlo-li o smluvní pokutu sjednanou prostřednictvím obchodních podmínek). To znamená, že spotřebitel by neměl povinnost tuto pokutu hradit.

Pouze pro úplnost dodáváme, že na řešený vztah se uplatní ustanovení § 2159 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nikoliv ustanovení § 2118 občanského zákoníku. Nepřevezme-li kupující věc v době uvedené v § 2159 odst. 1 občanského zákoníku, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění. Neujednají-li její výši strany, platí za ujednanou výše obvyklá.

Kupující má tedy povinnost uhradit úplatu za uskladnění (pokud věc nepřevzal ve smluveném čase a na smluveném místě), nikoliv smluvní pokutu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 12:31, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.