Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem října roku 2019 jsem si na e-shopu výše uvedené společnosti zakoupila 6 ks šedých bambusových ručníků. Jelikož mám ale ručníků poměrně hodně, začala jsem tyto používat až po delším čase, kdy jsem se rozhodla některé již starší ručníky vyřadit. K mému překvapení již po prvním vyprání ručníků se na jednom z nich objevil velký fialový flek. Podotýkám, že jsem dodržela všechna doporučení výrobce ohledně praní těchto ručníků. Nejprve jsem tomu nevěnovala pozornost, ale po opakovaném praní ručníků (samozřejmě opět po delší časové prodlevě) už se tyto fleky objevily i na dalších ručnících. Zaslala jsem je tedy na reklamaci (23. 2. 2021), jelikož jsem si jistá, že se jedná o nějakou výrobní vadu. Ručníky mi byly obratem odeslány zpět (myslím, že již druhý den po jejich doručení s tím, že na nich není vidět žádná výrobní vada a že jsou doslova: opotřebeny běžným opotřebením. S tím nemohu souhlasit, jelikož nebyly použity ani pětkrát. Jediné, co jsem udělala špatně je to, že jsem je nezačala používat již dříve, protože bych pak snad měla větší šanci s reklamací uspět. Nicméně to co se s ručníky stalo, opravdu nepovažuji za běžné opotřebení. Mám ručníky staré i několik let a žádný nikdy takto barvu nezměnil.
Vrácení peněz za nekvalitní ručníky a také za poštovné za jejich odeslání k reklamaci.
|
Tweet |
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud spotřebitel není s výsledkem reklamace spokojen a má za to, že reklamace zamítnuta být neměla, může výsledek reklamace rozporovat. Pokud mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.