Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.9.2014 jsem předala svůj mobilní telefon na záruční opravu do společnosti CZC partner Zlín - Sirius servis elektroniky s.r.o.
Závadu jsem popsala s přebírající pracovnicí. Mobil nešel nabíjet, jelikož nabíjecí kabel nešel zasunout, u sluchátek mi vypadával zvuk a volaná osoba mě špatně slyšela. Jelikož jsem si byla vědoma toho, že záruka nemusí být uznána, uvedla jsem do protokolu, aby mě kontaktovali ze servisu o ceně, kterou by stála pozáruční oprava. Bohužel ani do měsíce se mi nikdo telefonicky, ani emailem neozval a tak jsem navštívila sběrnu osobně 20.10. O mobilu nikdo nic nevěděl a po telefonickém rozhovoru pracovnice Siriusu se servisem mi bylo sděleno, že mám počkat ještě do středy, t.j. 22.10. Následující den, t.j.21.1O. mi bylo emailem teprve sděleno, že mi záruční opravu neuznali a že mi posílají neopravený mobil zpět. Ten mi opravdu poslali, ale já jsem ho odmítla převzít, jelikož jsem do servisu volala a žádala je o cenový návrh a opravu mobilu. Po telefonické dohodě jsem tak učinila a čekala opět na vyrozumění servisu o ceně.
Až 6.11. jsem teprve obdržela Cenový návrh za opravu ve výši
2 606,34 kč s DPH. Jelikož mě nový mobil stál pouze 1799 kč, nejsem proto ochotna zaplatit tak vysokou částku jen za opravu.
Dále mi dali na výběr:
1. souhlasím s opravou za podmínek uvedených v cenové kalkulaci
2. Nesouhlasím s opravou, chci mobil vrátit, ale musím zaplatit za diagnostiku, poštovné a balné 350kč bez DPH, t.j. 424 kč s DPH
3.Zařízení neopravujte a neposílejte zpět. souhlasím s ekologickou likvidací
Samozřejmě zaplatit za opravu je nemožné a proto bych chtěla mobil zpět. Ale nesouhlasím s platbou za diagnostiku a poštovné a balné.
Žádám Vás proto o posouzení mého problému.
Děkuji Ohlídalová
Dále Vám samostatně posílám emailem veškerou korespondenci se servisem
|
Tweet |
Požadavek na úhradu poplatku je nezákonný. Odpovědnost za bezvadné plnění nese ze zákona prodávající, proto pokud se na věci vyskytne vada, jde o porušení jeho povinnosti. Spotřebitel musí vadu bez zbytečného odkladu prodávajícímu oznámit a má právo se dožadovat jejího bezplatného odstranění.
Zda za danou vadu prodávající odpovídá či ne, to bývá často otázkou na odborníka, který může zhodnotit, jestli se například nejedná o důsledek opotřebení. Nutnost odborného posouzení vady a výši nákladů s tím spojených však může ovlivnit jen prodávající. Ten má zároveň povinnost o své odpovědnosti rozhodnout. Navíc zákon přiznává spotřebiteli právo na náhradu nákladů, které by mu v souvislosti s reklamací vznikly. Proplacení nákladů proto nelze po spotřebiteli vyžadovat.
Na takový požadavek se hledí, jako by jej prodávající nikdy nevznesl, nepřihlíží se k němu. Spotřebitel má právo na vrácení věci z reklamace, aniž by měl povinnost požadovaný poplatek uhradit. Jeho zaplacením nesmí prodávající podmiňovat vrácení zboží.
Pokud se spotřebitelka zároveň domnívá, že se jedná o vadu, může se obrátit na soudního znalce, který tuto skutečnost odborně posoudí. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den paní Ohlídalová,
jedná se o mechanické poškození zákazníkem.
Přikládám dokumentaci. Prosíme o vypracování znaleckého posudku.
Děkuji za pochopení.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Jelikož nebyla dodržena zákonná lhůta na vyřízení mé reklamace, předala jsem svoji stížnost na prošetření ČOI.
S pozdravem Helena Ohlídalová
P.S. Posílám přílohu vyjádření z ČOI
V tomto případě si dovolujeme citovat větu z rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 27. 7. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009: Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.
Tato povinnost se vztahuje i na osobu určenou k opravě. Nicméně smlouva nezaniká automaticky, ale je nutné učinit vůči prodávajícímu úkon odstoupení, pokud jsou splněny podmínky. Není např. možné reklamaci převzít, nebo učinit jiný krok, ze kterého je patrný souhlas s vyřízením reklamace a až poté od smlouvy odstoupit.
Spotřebitelka nám sdělila následující:
Dobry den, diky Vam se mi podarilo alespon ziskat zpet svuj mobil po 2 mesich bez nesmyslnych poplatku.
Dekuji za pomoc a vyrizeni,
S pozdravem hezkeho dne a prijemne prozitych blizicich se vanoc preje Ohlidalova