Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#4892Posouzení záruční opravy mobilního telerfonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2014, před 10 lety

Helena Ohlídalová

Znění stížnosti

Dne 18.9.2014 jsem předala svůj mobilní telefon na záruční opravu do společnosti CZC partner Zlín - Sirius servis elektroniky s.r.o.
Závadu jsem popsala s přebírající pracovnicí. Mobil nešel nabíjet, jelikož nabíjecí kabel nešel zasunout, u sluchátek mi vypadával zvuk a volaná osoba mě špatně slyšela. Jelikož jsem si byla vědoma toho, že záruka nemusí být uznána, uvedla jsem do protokolu, aby mě kontaktovali ze servisu o ceně, kterou by stála pozáruční oprava. Bohužel ani do měsíce se mi nikdo telefonicky, ani emailem neozval a tak jsem navštívila sběrnu osobně 20.10. O mobilu nikdo nic nevěděl a po telefonickém rozhovoru pracovnice Siriusu se servisem mi bylo sděleno, že mám počkat ještě do středy, t.j. 22.10. Následující den, t.j.21.1O. mi bylo emailem teprve sděleno, že mi záruční opravu neuznali a že mi posílají neopravený mobil zpět. Ten mi opravdu poslali, ale já jsem ho odmítla převzít, jelikož jsem do servisu volala a žádala je o cenový návrh a opravu mobilu. Po telefonické dohodě jsem tak učinila a čekala opět na vyrozumění servisu o ceně.
Až 6.11. jsem teprve obdržela Cenový návrh za opravu ve výši
2 606,34 kč s DPH. Jelikož mě nový mobil stál pouze 1799 kč, nejsem proto ochotna zaplatit tak vysokou částku jen za opravu.


Požadované řešení

Dále mi dali na výběr:
1. souhlasím s opravou za podmínek uvedených v cenové kalkulaci
2. Nesouhlasím s opravou, chci mobil vrátit, ale musím zaplatit za diagnostiku, poštovné a balné 350kč bez DPH, t.j. 424 kč s DPH
3.Zařízení neopravujte a neposílejte zpět. souhlasím s ekologickou likvidací

Samozřejmě zaplatit za opravu je nemožné a proto bych chtěla mobil zpět. Ale nesouhlasím s platbou za diagnostiku a poštovné a balné.
Žádám Vás proto o posouzení mého problému.
Děkuji Ohlídalová
Dále Vám samostatně posílám emailem veškerou korespondenci se servisem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2014 09:31, před 10 lety

Požadavek na úhradu poplatku je nezákonný. Odpovědnost za bezvadné plnění nese ze zákona prodávající, proto pokud se na věci vyskytne vada, jde o porušení jeho povinnosti. Spotřebitel musí vadu bez zbytečného odkladu prodávajícímu oznámit a má právo se dožadovat jejího bezplatného odstranění.

Zda za danou vadu prodávající odpovídá či ne, to bývá často otázkou na odborníka, který může zhodnotit, jestli se například nejedná o důsledek opotřebení. Nutnost odborného posouzení vady a výši nákladů s tím spojených však může ovlivnit jen prodávající. Ten má zároveň povinnost o své odpovědnosti rozhodnout. Navíc zákon přiznává spotřebiteli právo na náhradu nákladů, které by mu v souvislosti s reklamací vznikly. Proplacení nákladů proto nelze po spotřebiteli vyžadovat.

Na takový požadavek se hledí, jako by jej prodávající nikdy nevznesl, nepřihlíží se k němu. Spotřebitel má právo na vrácení věci z reklamace, aniž by měl povinnost požadovaný poplatek uhradit. Jeho zaplacením nesmí prodávající podmiňovat vrácení zboží.

Pokud se spotřebitelka zároveň domnívá, že se jedná o vadu, může se obrátit na soudního znalce, který tuto skutečnost odborně posoudí. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2014 14:30, před 10 lety

Dobrý den paní Ohlídalová,

jedná se o mechanické poškození zákazníkem.

Přikládám dokumentaci. Prosíme o vypracování znaleckého posudku.

Děkuji za pochopení.

Lukáš Boček
Vedoucí reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.11.2014 12:05, před 10 lety


Helena Ohlídalová

Jelikož nebyla dodržena zákonná lhůta na vyřízení mé reklamace, předala jsem svoji stížnost na prošetření ČOI.
S pozdravem Helena Ohlídalová

P.S. Posílám přílohu vyjádření z ČOI

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2014 11:54, před 10 lety

V tomto případě si dovolujeme citovat větu z rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 27. 7. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009: Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.

Tato povinnost se vztahuje i na osobu určenou k opravě. Nicméně smlouva nezaniká automaticky, ale je nutné učinit vůči prodávajícímu úkon odstoupení, pokud jsou splněny podmínky. Není např. možné reklamaci převzít, nebo učinit jiný krok, ze kterého je patrný souhlas s vyřízením reklamace a až poté od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2014 11:22, před 10 lety

Spotřebitelka nám sdělila následující:

Dobry den, diky Vam se mi podarilo alespon ziskat zpet svuj mobil po 2 mesich bez nesmyslnych poplatku.
Dekuji za pomoc a vyrizeni,
S pozdravem hezkeho dne a prijemne prozitych blizicich se vanoc preje Ohlidalova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.