Společnost


Penny Market s.r.o.

Počet nahlášených stížností:546
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#48945Nedostupný seznam alergenů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2021, před 4 lety

Tomáš Veselý

Znění stížnosti

Navštívil jsem prodejnu ve Vodňanech 2.3. Chtěl jsem si zakoupit pečivo, nejdříve jsem se zeptal personálu vyndávajícího pečivo z trouby kde jde seznam alergenů, bylo mi odpovězeno To tady nemáme!


Požadované řešení

Dostupný a viditelný seznam alergenů


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2021 19:29, před 4 lety

Prodávající je povinen informovat spotřebitele o alergenech v souladu s požadavky stanovenými v čl. 21 nařízení (EU) č. 1169/2011. Podle vyjádření Státní zemědělské a potravinářské inspekce (publikovaného na webových stránkách https://www.szpi.gov.cz/clanek/postupy-a-stanoviska-oznacovani-alergenu-u-nebalenych-potravin.aspx) je za vyhovující považováno, pokud prodávající informaci o alergenech viditelně a snadno zpřístupní prostřednictvím:

1) číselného kódu, který bude náležitě vysvětlen (např. pokud bude u cenovky v těsné blízkosti nebalené potraviny číselné vyjádření alergenů a v blízkosti obslužného pultu bude vyvěšen seznam alergenních látek jako doplňující informace k údajům o alergenních látkách, na kterém bude uvedeno, co jednotlivá číselná označení alergenů znamenají)
2) nebo na vitríně budekatalog s výrobky, kde budou alergeny součástí složení a zde náležitě zvýrazněny/odlišeny
3) nebo bude v blízkosti místa nabízení nebalené potraviny katalog s výrobky a údajem „obsahuje:“ a výčet alergenů
4) nebo může být informace uvedena přímo na cenovce, tedy v těsné blízkosti, se slovem „obsahuje:“ a slovní výčtem všech alergenů, které potravina obsahuje.

Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající nedodržuje svou informační povinnost, má možnost obrátit se s podnětem na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 15:08, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.