Společnost


Pangeo tours a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48948Neuskutečněný zájezd zájezd andská cesta - cestovní smlouva č. 15452, zájezd 20SA91-01

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2021, před 4 lety

Zdeněk Javorský

Znění stížnosti

Dne 07.04.2020 jsem měl s CK Pangeo tours absolvovat zájezd 20SA91-01, Velká andská cesta, cestovní smlouva č. 15452, Zdeněk Javorský. Zájezd jsem řádně zaplatil ve dvou splátkách včetně komplexního pojištění a letenky, druhá splátka dne 23.01.2020.
Dne 06.01.2020 jsem od CK obdržel cestovní smlouvu včetně všeobecných smluvních podmínek a to po uhrazení první splátky.
Dne 24.02.2020 jsem obdržel od CK poukaz č. 15452 na zájezd 20SA91-01 včetně potvrzení o zaplacení částky 99324,00 korun.
Zájezd CK Pangeo tours neuskutečnila!
Dne 03.04.2020 jsem písemně žádal CK o vrácení zaplacené úhrady za zájezd na svůj bankovní účet KB 8883790267/0100, příjemce Zdeněk Javorský v případě, že zájezd se neuskuteční. Neuskutečnil se.
Téhož dne jsem od CK obdržel odpověď, že situace je nepřehledná a nabídku o zaslání voucheru krytého pojišťovnou. Voucher jsem nepřijal.
Dne 21.10.2020 mi CK sama zaslala LEX VOUCHER, poukaz č. 16250 na částku 99324,00 korun.
Dne 26.10.2020 jsem CK odepsal, že o voucher jsem nežádal, ať nerozhodují za mne a znovu požádal o vrácení zaplacené úhrady na svůj účet v KB bance.
Dnes splňuji podmínku nařízení vlády, jsem starší 65 let, datum narození 04.12.1955. Proto vás žádám o pomoc při splnění povinnosti CK Pangeo tours, ke které se zavázala ve smluvních podmínkách a navrácení celé částky za zaplacený zájezd. Děkuji.


Produkt

Neuskutečněný zájezd zájezd andská cesta - cestovní smlouva č. 15452, zájezd 20SA91-01


Požadované řešení

Dnes splňuji podmínku nařízení vlády, jsem starší 65 let, datum narození 04.12.1955. Proto vás žádám o pomoc při splnění povinnosti CK Pangeo tours, ke které se zavázala ve smluvních podmínkách a navrácení celé částky za zaplacený neuskutečněný zájezd na můj bankovní účet č. KB 8883790267/0100, Zdeněk Javorský. Děkuji.
Náhradu Voucher, poukaz č. 16250 mi CK poslala sama od sebe, bez mého požádání a souhlasu. Voucher jsem nepřijal! Zdeněk Javorský.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2021 11:24, před 4 lety

Pokud je spotřebitel zvlášť zranitelnou osobou dle ustanovení § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher), má nárok na odmítnutí voucheru a musí mu být vráceny veškeré platby uhrazené v souvislosti se zájezdem ve formě peněžních prostředků.

Jednou ze zvlášť zranitelných osob je i osoba starší 65 let. Zda osoba je nebo není zvlášť zranitelná, se dle doslovného znění ze zákona posuzuje "ke dni doručení oznámení pořadatele o využití ochranné doby" (tzv. ochranná doba je doba, během které může cestovní kancelář vracet spotřebitelům místo peněz pouze poukazy). Z čistě jazykového výkladu by tak vyplynulo, že nebyl-li spotřebitel ke dni oznámení pořadatele o využití ochranné doby starší 65 let, nemá nárok na vratku ve formě peněžních prostředků. Domníváme se však, že tento čistě jazykový výklad je nutné odmítnout.

Smyslem ustanovení § 3 odst. 3 lex voucher je totiž nepochybně ochrana spotřebitele. Z tohoto důvodu je nutné podle našeho názoru nutné vyložit zákon tak, že kdykoliv se spotřebitel v průběhu ochranné doby stane zvlášť zranitelnou osobou, a přitom nemá ještě vybraný a objednaný náhradní zájezd (tzn. byl mu pouze poskytnut poukaz/voucher, ale zatím "nic víc"), může pořadatele zájezdu požádat o proplacení hodnoty voucheru v penězích.

Vycházíme přitom z výkladu, který nejlépe ctí smysl ustanovení § 3 odst. 3 lex voucher a z výkladu, který nejlépe odpovídá požadavku Ústavního soudu ČR, podle kterého by měl být zákon vykládán ve prospěch spotřebitele (nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16). Upozorňujeme však, že se jedná pouze o naše výkladové stanovisko a znění zákona připouští i výklady jiné, pro spotřebitele méně příznivé.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 15:25, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.