Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednal jsem přes portál www.max-i.cz - max interiér dřevěnou palandu pro děti. Po dlouhém dodacím termínu nám postele nešly smontovat dohromady - byly nám dodány špatné díly. Informovali jsme obratem max-interier. Dodavatel chybu uznal a informoval nás, že nám vadné díly nechá vyrobit a ze zákona má na vyřízení 30 dní. Bohužel jsme nemohli čekat, děti neměly kde spát, a palandu jsme se rozhodli vrátit. Vznikla nám škoda za dopravné, od nás k dodavateli a nepřijde nám fér platit dopravné, když jsme dostali vadné zboží-nepoužitelné. Pokud bychom předem věděli, že zboží nelze smontovat, nekupovali bychom ho.
Dopravné od nás zpět k dodavateli za dodání vadného-nepoužitelného zboží
Vrácení dopravného
|
Tweet |
Uzavírá-li spotřebitel smlouvu na dálku, může kromě nároku zboží reklamovat využít i nároku odstoupit od smlouvy (zboží vrátit) ve 14denní lhůtě od převzetí, a to bez udání důvodu.
V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu má spotřebitel povinnost hradit poštovné za vrácení (přepravu) zboží od něj k podnikateli. Proto je v situacích, kdy je na zboží vada, vhodné uplatnit nároky z vadného plnění (= zboží reklamovat). Pokud totiž prodávající reklamaci vyhoví, může spotřebitel poštovné požadovat jako účelně vynaložený náklad. Reklamace musí být vyřízena zásadně 30 dnů, poté (není-li reklamace vyřízena včas) vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.