Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48958Nedovolené strhnutí peněz z účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2021, před 4 lety

Martin Loziňski

Znění stížnosti

Dobrý den, včera dne 1.3.2021 jsme si chtěli koupit zájezd přes vaší CK. Vybrali jsme si zájezd v dopoledních hodinách. Odpoledne jsme se domluvili že zájezd je pro nás vyhovující tak že si ho koupíme. Večer kolem 10. hodiny jsme vstoupili na stránky EximTours a našli požadovaný zájezd, vyplnili všechny údaje a zaplatili. Dne 2.3.2021 jsme dostali e-mail.

“ ďakujeme za Váš záujem o produkty našej CK. Bohužiaľ Vašu rekapituláciu 133010909 nie je možné potvrdiť. Mrzí nás to systém chybne vyhodnotil rezerzvácia, na tomto lete už nie sú voľné miesta. ” od paní Beáta CHYNORADSKÁ.

Ve dne nákupu tohoto zájezdu nám to strhlo peníze z účtu i když tento zájezd byl pro nás neplatný, protože dle vašeho asistenta na telefonní lince jsme zaplatili za tento zájezd po splatnosti.
V současné chvíli nám držíte peníze na vašem účtu , i když ve chvíli nakupu tohoto zájezdu nebyl platný. Jak je možné, že jste nám peníze vůbec strhli z účtu a transakci před převodem nezamítli. Prosím o řádné prověření s IT oddělením jak je vůbec možné, že lze zaplatit za zájezd, který není platný v danou chvíli.

Děkuji Lozinski


Produkt

Zájezd 133010909 od Exim Tours


Požadované řešení

Prosím o vyřešení této nedokonalosti, vracení peněz v co nejkratší době.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2021 09:40, před 4 lety

Pokud nebyla mezi spotřebitelem a pořadatelem uzavřena platná smlouva, nemá pořadatel právní titul k tomu, aby zadržoval peněžní prostředky spotřebitele. Zadržuje-li pořadatel peněžní prostředky spotřebitele bezdůvodně, jedná se o bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nevrátí-li pořadatel peněžní prostředky bezodkladně po upozornění, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 15:17, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.